Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Sol-jel prosesi yeni veya potensiyel endüstriyel uygulamalarında olduğu kadar bilimsel olarakta önemli bir konuma sahiptir. Yüksek saflıklı mikronaltı tozlar, nükleer yakıtlar, elektronik ve iyonik iletkenler, optik, elektrooptik ve manyetik malzemeler bu yöntemle üretilmektedir. Ayrıca, yeniden üretilebilen homojen kompleks malzemelerin üretimi gerektiğinde sol-jel prosesi çok faydalı ve önemli bir tekniktir. Bu derste, prekursor çözeltilerin kimyası, kolloidal partiküller ve sollar, jelleşme, jeller, faz dönüşümleri, sol-jel seramiklerin sinterlemesi ve uygulamaları tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Alan C. Pierre, Introduction to Sol-Gel Processing, The Kluwer Internatioanl Series in Sol-Gel Processing: Technology and Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston, 1998. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sırasında öğrencilere ders hakkında terorik bilgiler ve deneysel çalışmalar sözlü ve görsel olarak anlatılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenme çıktılarına göre değerlendirelecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav %25, Proje (ödev) %25 ve Final %50 olarak değerlendirelecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders haftalık 3 saat olmak üzere öğrencilere sözlü ve görsel olarak aktarılacak, |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
erdal.celik@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğrencilerle cuma günleri saat 14:00-16:00 arasında görüşme yapılacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|