Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ALPASLAN TURGUT |
Dersi Alan Birimler |
Enerji Doktora |
Dersin Amacı |
Elektrik santralleri yüksek verimli, iyi işlenebilir, çevreye etkisinin en aza indirildiği ve sürekli elektrik enerji kaynağı sağlanacak şekilde yönetilmelidir. Bu istekleri karşılamak ve elektrik santrallerin kolay yönetimi için proses kontrol gerekmektedir. Ve enerji piyasası göz önüne alındığında elektrik santrallerin işletme ve bakım maliyeti en aza indirilmelidir. Bu kursun amacı elektrik santrallerinde proses kontrol hakkında fikir sahibi olunmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
W. Leonhardt Statistical Analysis of linear control systems. Teubner Verlag Sttutgart 1990.P. Denzel. Dampf und Wasserkraftwerke. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders öğretim üyesi sunumları ve tartışma formatında öğretilmektedir. Bütün öğrencilerin ders ve seminer saatlerine ve tartışma oturumlarına katılımı beklenmektedir. Ders notlarının yanı sıra, o hafta için belirlenen grupların hazırladığı ve tartışama oturumu açılmak için sunulan grup sunumları yapılacaktır. Ayrıca Öğrenciler ödev, haftalık rapor ve dönemlik rapor hazırlayacaktırlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenme çıktıları, öğrenci sunumu ve final ödevi ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
alpaslan.turgut@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 9:00-11:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|