Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ABDULLAH SEYRANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Flotasyon işlemi cevher zenginleştirimede, değerli minerallerin değersiz minerallerden (gang) selektif olarak konsantre edilmesinde çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Hatta metalurji, kimya, gıda vb. endüstrilerde, atık suların işlenmesinde de kullanım alanı bulmuştur. Bu ders kapsamında, flotasyonun ilk uygulamalarından başlamak üzere gelişen teknolojiyle birlikte flotasyon prosesinin günümüze kadar gelişimi ve gelecekteki durumu anlatılacaktır. Flotasyon teknikleri, kinetiği ve modellemesi, uygulamaları hakkında bilgi vermek bu dersin amaçlarındandır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Atak, S. (1990). Flotasyon İlkeleri ve Uygulaması,. İstanbul Teknik Üniversitesi Vakfı, Kitap Yayın No:34, İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü sunum ve görsel anlatım; Laboratuvar uygulamaları; Rapor hazırlama, Sunum Hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-5: Ara Sınav,Ödev ve Sunumlarla değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Abdullah SEYRANKAYA: a.seyrankaya@deu.edu.tr Tel: +90 232 301 75 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|