Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ABDULLAH SEYRANKAYA |
Dersi Alan Birimler |
Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, doğada bulunan altın gümüş mineralleri, özellikleri ve cevher yatakları, değerli metallerin zenginleştirilmesinde kullanılan fiziksel ve fizikokimyasal zenginleştirme yöntemleri, altın ve gümüşün zenginleştirilmesinde kullanılan siyanürizasyon yöntemi, siyanürden başka kullanılan diğer çözme alternatifleri, siyanür liçinin kimyası ve termodinamik özellikleri, konsantre ve çözeltilerden altın ve gümüşün kazanılması prosesleri, altın ve gümüşün kazanılmasına yönelik endüstriyel uygulamalar, çevresel değerlendirmeler ve platin grubu metallerin kazanım yöntemleri yer almaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Coulson and Richardson, (1976). Chemical engineering. Pergamon Int. Library. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü sunum ve görsel anlatım; Laboratuvar uygulamaları; Rapor/Ödev hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-6: Ara Sınav, Ödev ve Sunumlarla değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Abdullah SEYRANKAYA: a.seyrankaya@deu.edu.tr Tel: +90 232 301 75 19 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|