DERS ADI

: Cevher Zenginleştirmede Yeni Teknolojiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MIN 5045 Cevher Zenginleştirmede Yeni Teknolojiler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora
Cevher Hazırlama Doktora
Cevher Hazırlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mikrodalga ve ultrasonik tekniklerinin yeni yeni cevher hazırlama uygulamaları keşfedilmektedir. Son yıllarda bu yöntemler üzerine araştırmalar yapılmakta ve kullanılmaktadır. Bu tekniklerin kömür kurutma, düşük tenörlü altın cevherlerinden ve atıklarından altın cevherinin kazanılması, düşük düzeydeki elementlerin kazanılması, metallerin ergitilmesi, zemin iyileştirmesi, atık prosesi ve aktif karbonun geri kazanılması gibi oldukça önemli avantajları vardır. Bu derste, mikrodalga tekniklerinin araştırılmasının daha geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikrodalga ısıtma özelliklerinin öğrenilebilmesi
2   Mikrodalga ve ultrasonik tekniklerin kavranması
3   Cevher hazırlamada mikrodalga enerjisindeki son gelişmelerin kavranması
4   Çevresel mühendislik uygulamalarının kavranması
5   Cevher hazırlamada mikrodalga enerjisinde son gelişmelerin ve çevresel mühendislik uygulamalarının yaptırılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikrodalga enerjisine giriş ve tanımlama
2 Mikrodalga ısıtma karakteristikleri
3 Mikrodalga enerjisindeki güncel yenilikler
4 Mikrodalga enerjisi ve çevresel mühendislik uygulamaları
5 Mikrodalga enerjisi ile atıkların geri kazanımı
6 Mikrodalga enerjisi ile atıkların geri kazanımı
7 Konvansiyonel ısıl işlem ile mikrodalga enerjisinin mineral serbestleşmesine etkisi
8 1. arasınav
9 Konvansiyonel ısıl işlem ile mikrodalga enerjisinin mineral serbestleşmesine etkisinin uygulamaları
10 Özel teknikler, dünyadaki uygulamalar, mikrodalga tekniğinin ekonomik değerlendirilmesi, artıları eksileri
11 Ultrason ve vibrasyona giriş ve tanımlama
12 Ultrasonik uygulamaların cevher hazırlamada kullanımı
13 Vibrasyon ve sesin mineral ve metal endüstrisinde uygulamaları
14 Vibrasyon ve sesin mineral ve metal endüstrisinde uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akdağ, M., Batar, T., İpekoğlu, Ü. Polat & M., Processing of Tincal and Colemanite Ores by Decrepitation Method and Comparison with Wet Method in terms of Production Cost , 6th Mineral Processing Semp., 1996, Kuşadası, Turkey

Batar, T., Akdağ, M., Kahraman, B. & Çelik, M. S., Dry Processing of Boron Minerals for The Abatement of Environmental Pollution , 6th Balkan Conference, 1995, Ohri-Macedonia.

Batar, T., Kemal, M., Erdoğan, N. & Yavuz, A. S., The Evaluation of Furnace Dust of A Sinterized Magnesite Plant and Elimination of Environmental Impacts , IXth International Mineral Processing Symposium, Kapadokya, 2002, (Expanded Abstract).

Erdoğan N., Kaya M., Batar, T & Kahraman B.; Production of high purity MgCl2 from fine magnesite waste dust , 10th Mineral Processing Semp., 2004, Çeşme, Türkiye.

Erdoğan, N., Kaya, M., Batar, T., Kahraman, B., Artık Manyezit Tozundan Yüksek Saflıkta Sinter Magnezya Üretimi , Endüstriyel Hammaddeler Semp., 2004, İZMİR.




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum+Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Turan BATAR
E-mail:turan.batar@deu.edu.tr / office phone: (232) 3017517

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, Salı at 9:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.12232232
ÖK.2223223
ÖK.32422
ÖK.422222222222
ÖK.522222222222