DERS ADI

: Jeodinamik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GPE 5006 Jeodinamik SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OYA PAMUKÇU

Dersi Alan Birimler

Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans
Jeofizik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Yer kürenin dinamik yapısının yukarıda değinilen yöntemler yardımıyla araştırılarak, özellikle, aktif zonların bulunduğu kesimlerdeki (Kuzey Anadolu Fayı, Doğu Anadolu Fayı, EgeBölgesi, San Andreas Fayı vb. örnekler) yeni jeodinamik yaklaşımlarının öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lisans düzeyinde alınmış ilgili konuların kısa bir şekilde tekrarlayabilme
2   Anılan konuların daha ileri düzeyde matematiksel kuramlarını kavrayabilme
3   Kıtalardaki yamulma ve gerilme olaylarını kavrayabilme
4   Isı transferi kavramını kavrayabilme
5   Akışkanlar dinamiği kavramını kavrayabilme
6   İzostazi kuramlarını anlayabilme
7   Jeodinamik modelleri öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı ve yararlanılacak kaynakların verilmesi
2 Litosfer, Dalma-batma zonları, Transform faylar, Bu zonların jeofizik belirtileri ve özellikleri. (Ödev+Sunum)
3 Paleomanyetizma ve plaka hareketleri, Volkanizma ve ısı akısı, Sismisite. (Ödev+Sunum)
4 Cisim ve yüzey kuvvetleri. (Ödev+Sunum)
5 İki ve üç boyutta stres etkileri. (Ödev+Sunum)
6 Derinliğe bağlı olarak stres değişimleri ve ölçümleri. (Ödev+Sunum)
7 Isı iletiminde Fourier yasaları. (Ödev+Sunum)
8 Yerküre ısı akısı ölçümleri, Kıtasal jeotermik, Termal basınç. (Ödev+Sunum)
9 Merkezkaç kuvvet ve gravite ivmesi, Gravite potansiyeli ve geoid, Yüzey gravite anomalileri. (Ödev+Sunum)
10 İzostazi ve modelleri. (Ödev+Sunum)
11 Kanal içi akışkanlar, Boru içi akışkanlar, Akifer akışkanlar. (Ödev+Sunum)
12 Jeotermal olaylarda akifer modelleri, Termal akımlar. (Ödev+Sunum)
13 Fay sınıflamaları (Ödev+Sunum)
14 Faylanma teorileri, San Andreas fay örneği, Kuzey Anadolu fay örneği, Diğer örnekler. (Ödev+Sunum)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Turcotte D. L. And Schubert, G., Geodynamics, John Wiley and Sons Press, Canada, 1982.
2. Condie, K. C., Plate Tectonics and Crustal Evolution, Pergamon Press, Inc., 1976.
3. Canıtez, N., Levha Tektoniği, İ. T. Ü. Maden Fak. Yayınları, 1983.
4. Pınar, R. ve Z. AKÇIĞ, jeofizikte Sinyal Kuramı ve Dönüşümler, TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası Yayınları No.3, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Temel kavramlar tartışıldıktan sonra ders ödev, tartışma, bilgisayar uygulamaları,
değerlendirme ve yorumlama şeklinde sürdürülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler ve Araştırma:%50 ÖÇ 1-2-3-4-5-6-7
Sunum ve Rapor:%50 ÖÇ 2-3-4-5-6-7

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.akcig@deu.edu.tr
0532 5535681

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün öğretim üyesinin uygun olduğu zamanlar

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı ve tartışma 14 3 42
Rapor hazırlama 1 4 4
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
ödevler 13 6 78
Sunum hazırlama 13 6 78
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15553
ÖK.255443
ÖK.3545444
ÖK.4555444
ÖK.5555444
ÖK.6555444
ÖK.75554444