Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. YELİZ YÜKSELEN AKSOY |
Dersi Alan Birimler |
Geoteknik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere enerji yapıları ile ilgili geoteknik uygulamaların tasarım ve analizlerini, mevcut ve ortaya çıkan enerji projelerinden bazılarıyla ilgili geoteknik tasarım kavramlarını, stres, deformasyon, ısı dahil zeminlerin yapısal davranışlarını öğretmektir. Bunlara ilave olarak kütle transferi ve bu bilginin pratik mühendislik problemlerinde uygulanmasına da değinilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Thomas Nagel, Norbert Böttcher, Uwe-Jens Görke, Olaf Kolditz. Computational Geotechnics: Storage of Energy Carriers (Springer Briefs in Energy) 1st ed. 2017 Edition, Springer. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler sınıfta yapılacaktır (3 saat). Ders sunumlar şeklinde olacaktır. Öğrenciler, derse gelmeden önce bu notların çıktılarını almalıdırlar. Daha sonra önemli kısımları da içeren notlar derste sunulacaktır. Aynı zamanda öğrenciler, dersi dinlerken sunum üzerinde boş bırakılan yerleri de dolduracaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1, 2, 4: Arasınav ve final sınavları ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Profesör Doktor Yeliz Yükselen Aksoy |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|