DERS ADI

: Doğrusal Olmayan Devrelerin Analiz ve Sentezi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EEE 5071 Doğrusal Olmayan Devrelerin Analiz ve Sentezi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERKAN GÜNEL

Dersi Alan Birimler

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı devre çözümleme ve sentezleme yöntemlerini doğrusal olmayan devreleri de içerecek şekilde genişletmektir. Doğrusal olmayan devre elemanlarının satatik ve dinamik davranışları incelenecektir. Devre çözümleme yöntemleri doğrusal olmayan sistemlerin incelenmesinde kullanılan yöntemler kullanılarak yeniden ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel çözümleme tekniklerini kullanarak doğrusal olmayan elemanları içeren devreleri çözümleyebilmek
2   Grafiksel ve bilgisayar tabanlı araçları kullanarak doğrusal olmayan devreleri analiz edebilmek
3   Kısıtları verilmiş doğrusal olmayan ve parça parça doğrusal devreleri sentezleye bilmek
4   Doğrusal olmayan dinamik elemalar içeren devrelerin çözümleme ve gerçeklemelerini yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve devre teorisi ve dinamik sistemler teorisindeki ilgili konuların gözden geçirilmesi
2 2 terminalli devre elemanlarının çözümleme ve gerçeklemeleri
3 Kontrollü devre elemanlarının çözümleme ve sentezi
4 Çok terminalli elemanların çözümleme ve gerçeklemeleri
5 Resistive doğrusal olmayan devreler
6 Eşdeğerlik ve simetri ilkeleri
7 Doğrusal olmayan fonksiyonel blokların sentezi
8 Dinamik doğrusal olmayan devreler
9 1. ve 2. derece doğrusal olmayan dinamik devreler
10 Yüksek dereceli doğrusal olmayan devreler
11 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders kitapları
1) Chua, L.O., Int. to Nonlinear Network Theoryi McGraw-Hill Book Co. Newyork, 1969
2) Chua, L.O., Desoer C.A. and Kuh E.S., Linear and Nonlinear Circuits, McGraw-Hill Book Co., Newyork, 1987

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

AKtif katılımlı klasik sunumlar + klaisk tarzda vize ve final sınavları + düzenli ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ders başladığında belirlenir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders başladığında belirlenir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 10 5 50
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15213
ÖK.252132
ÖK.35213
ÖK.45213