DERS ADI

: Optimal Kontrol

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EEE 5104 Optimal Kontrol SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NESLİHAN AVCU

Dersi Alan Birimler

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin optimal kontrolün temellerini öğrenmesini ve bir sürece ilişkin fiziksel kısıtlar altında verilen bir performans kriterini en iyileyen kontrol sinyalinin bulunmasına yönelik tekniklere aşina olmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinamik sistemlerde optimalliği, optimallik ölçütlerini ve performance indisleri kavramlarını açıklayabilme
2   Eniyileme problemlerini çözebilmek için uygun teknikleri kullanabilme
3   Varyasyon analizini optimal kontrole uygulayabilme
4   Doğrusal-ikinci derece (LQ) control sistemleri tasarlayabilme
5   Havacılık, endüstri ve araç kontrol gibi uygulamalarda optimal kontrolü uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Optimal kontrole giriş, optimality, performans indisleri
2 Numerical Optimization
3 Dinamik programlama
4 Dinamik programlama
5 Varyasyon hesabı
6 Pontryagin'in minimum ilkesi
7 Optimal kontrol problemleri için varyasyon yaklaşımı
8 Arasınav
9 Doğrusal ikinci-derece kontrol problemleri
10 Optimal durum tahmini
11 Doğrusal olmayan durum tahmini ve uyarlamalı filtreleme
12 Sürekli zaman optimal izleme kontrolü
13 Kesikli zaman optimal izleme kontrolü
14 Minimum zaman kontrol, minimum yakıt kontrol ve kısıtlı giriş problemleri için Minimum İlkesinin kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Optimal Control Theory: An introduction, D.E. Kirk, Dover Books on Electrical Engineering, 2004
- Optimal Control and Estimation, R.F. Stengel, Dover Books on Mathematics, 1994.
.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf-içi sunumlar, tartışmalar, uygulama ve proje tabanlı eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 ARS ARASINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, proje, sunum, projec raporu, final.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders ile ilgili kurallar dersin sayfasında duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi,
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü,
Tınaztepe Kampüsü, Buca / İzmir
e-mail: neslihan.avcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derslerin başında ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Proje Hazırlama 1 55 55
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Sunum Hazırlama 1 11 11
Rapor hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.131
ÖK.2321
ÖK.312331
ÖK.412331
ÖK.5324211