DERS ADI

: Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Programlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EEE 5090 Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Programlama SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MUSTAFA ALPER SELVER

Dersi Alan Birimler

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin sıklıkla kullanılan optimizasyon yöntemlerini öğrenmesi ve bu yöntemlerin mühendisliğin her alanındaki pobleme getirdiği çözüm ve yaklaşık çözümlerin anlaşılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin doğrusal programlama ve algoritmik yaklaşımlarını öğrenmesi
2   Öğrencilerin doğrusal programlamanın özel durumlarını öğrenmesi
3   Öğrencilerin gerçek yaşamdaki doğrusal programlama teorik ve benzetimlerle çözebilmesi
4   Öğrencilerin doğrusal olmayan programlama ve temel tekniklerini anlaması
5   Öğrencilerin dönem projeleri ile ilgili teknik bir rapor hazırlaması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Optimizasyona giriş, yakınsama, konvekslik gibi temel kavramlar
2 Doğrusal programlama örnekleri, problem boyutları, doğrusal programlamanın temel teoremi
3 Simplex yöntemi
4 Dualite, dual doğrusal programlar
5 Transportation, Network ve Min/Max Akış problemleri
6 1. Arasınav
7 Unconstrained problemler, örnekleri
8 Descent metodlar. Steepest Descent yötemi, Newton metodu
9 Conjugate direction yöntemleri
10 Quasi-Newton yöntemler
11 2. Arasınav
12 Constrained minimizasyon
13 Primal yöntemleri
14 Penaltı ve bariyer yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s): David G. Luenberger, Yinyu Ye, Linear and Nonlinear Programming, 3rd edition, Springer, NY, 2008.

Supplementary Book(s):
Dimitri P. Bertsekas, Nonlinear Programming, 2nd edition, Athena Scientific, NJ, 1999.

Stephen G. Nash, Ariela Sofer, Linear and Nonlinear Programming, 2nd edition, McGraw-Hill, NY, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, Ödevler, Dönem projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 ARS ARASINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve ödevler

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alper.selver@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544352122214211
ÖK.2544453231225211
ÖK.3545554533345422
ÖK.4544352222224211
ÖK.5344124115422111