Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MÜJDE ALTIN |
Dersi Alan Birimler |
Yapı Bilgisi Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık ve dünya üzerinde kullanılan yeşil bina değerlendirme sistemleri ve bunlardan en çok kullanılanları (LEED, BREEAM, SB TOOL, DGNB, CASBEE, Green Star, HK BEAM) hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Reeder, L. "Guide to Green Building Rating Systems (Wiley Series in Sustainable Design)", Wiley; 1st edition (March 29, 2010) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste öğrencilere ilk 10 hafta konular anlatılacaktır. Bu anlatımlara gelmeden önce öğrencilerin, önceden belirtilmiş veya kendilerine öğretim üyesi tarafından verilmiş yazıları okuyarak gelmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin derste işlenen konular çerçevesinde bireysel olarak hazırlayacakları bir araştırma konusunu 11., 12., 13. ve 14. haftalarda sınıfa sunarak derse aktif katılımları sağlanacaktır. Öğrenciler bu araştırma ödevlerini 15. hafta teslim edeceklerdir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ARA SINAV (Araştırma Ödevi Teslimi) %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, öğretim üyesi tarafından konu anlatımları, öğrencilerin sunumları ve ödev hazırlama şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mujde.altin@deu.edu.tr , 0 232 301 84 92 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|