DERS ADI

: Güvenilirlik Teorisi ve Metotları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5109 Güvenilirlik Teorisi ve Metotları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SELMA GÜRLER

Dersi Alan Birimler

İstatistik Bütünleşik Doktora
İstatistik Doktora
İstatistik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin hedefi orta seviyede güvenilirlik teorisini vermektir. Bu ders, mühendislik sistemlerinin güvenilirliğini değerlendirmek için gerekli bazı kavram ve teknikleri vermeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Güvenilirlik, bozulma oranı, bozulana kadar geçen ortalama zaman, ortalama geriye kalan yaşam fonksiyonları gibi bir birimin güvenilirliğinin nicel ölçümlerini tanımlayabilme.
2   2. Bozulma modelleri için genel dağılımları özellikleriyle tanımlayabilme
3   3. Bağımsız parçaların sistemlerinin güvenilirliğini hesaplayabilme
4   4. Sistemlerin yaşam zamanlarına ait özellikleri analiz edebilme
5   5. Yaşlanma notasyonuna bağlı olarak yaşam dağılımlarının sınıflarını tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Olasılık kavramları ve istatistiklerinin tekrarı
2 Sıra istatistikleri
3 Güvenilirlik fonksiyonu, bozulma oranı
4 Bozulma için ortalama zaman, ortalama geriye kalan yaşam fonksiyonu
5 Bozulma modelleri için genel dağılımlar
6 Bozulma modelleri için genel dağılımlar
7 Bağımsız parçaların sistemi ve güvenilirlik özellikleri
8 Ara sınav
9 Seri ve paralel sistemler, n-taneden-k-tane sistemler
10 Olasılıksal yaşlanma ile ilgili kavramlar ve uygulamalar
11 Bozulma oranı fonksiyonunun şekli
12 Tek değişkenli güvenilirlik sınıfları için temel kavramlar
13 Tek değişkenli stokastik sıralama, hazard oranı sıralaması, MRL sıralama, ödev
14 Güç-dayanıklılık modellerinde güvenilirlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. A. Høyland, M. Rausand, System reliability theory, models and statistical methods, John Wiley & Sons, 1994.
2. R. E. Barlow, F. Proschan, Statistical theory of reliability and life testing, Holt, Rinehart and Winston, 1975.
3. W. Kuo, M.J. Zuo, Optimal reliability modeling, John Wiley & Sons, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve ödev

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü B003
e-posta: selma.erdogan@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 85 71

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 45 45
Ödev Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154253332
ÖK.254253332
ÖK.354253332
ÖK.454253332
ÖK.554253332