DERS ADI

: Çevre ve Teknoloji Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 6078 Çevre ve Teknoloji Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KUBİLAY AYSEVENER

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora
Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Çevre ve Teknoloji kavramlarının felsefi ve tarihsel temellerini ve fen ve sosyal bilimler açısından önemini göstermeyi içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre ve Teknoloji felsefesinin temel konuları ve sorunları hakkında bilgi sahibi olması,
2   Çevre felsefesinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olması,
3   Bu konuda tartışılan sorun ve kavramları kavraması,
4   Edindiği birikimle bir bakış tarzı kazanarak içinde bulunduğu toplumun kültürel dinamiklerini değerlendirebilmesi,
5   Çevre ve insan, çevre ve doğa, Teknoloji ve toplum ilişkilerini modern toplum, modern insan, çevre, değişim, ekoloji, teknik, bilim gibi kavramlar çerçevesinde çözümleyebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Birer bilgi alanı olarak felsefe ve bilim
2 Çevre Felsefesi ve Toplumsal Ekoloji Kavramı
3 Hiyerarşik Toplum
4 Çevre Kullanımı ve Tahakküm İlişkisi
5 Techne
6 Teknoloji İmgesi 1
7 Teknoloji İmgesi 2
8 Teknolojinin Toplumsal Matrisi 1
9 Teknolojinin Toplumsal Matrisi 2
10 Modern Toplum ve Çevre
11 Modern Toplum ve Teknoloji
12 Bilim İmgesi Olarak Çevre ve Teknoloji
13 Sanat İmgesi Olarak Çevre ve Teknoloji
14 Gelecek

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Murray Bookchin, Özgürlüğün Ekolojisi, (çev. Alev Türker), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1994:
2. Jürgen Habermas, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, (çev. Mustafa Tüzel), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1993
3. Luc Ferry, Ekolojik Yeni Düzen, (çev. Turhan Ilgaz), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2000
4. Fredric Jameson, Postmodernizm, (çev. Nuri Plümer), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994
5. Jean Baudrillard, Neden Her şey H l Yok Olup Gitmedi , (çev. Oğuz Adanır), Boğaziçi Üniversitesi yayınevi, İstanbul 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5