DERS ADI

: Yenilik, Buluş ve Yaratıcılık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 6071 Yenilik, Buluş ve Yaratıcılık SEÇMELİ 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BURCU FELEKOĞLU

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin i) yenilik, yaratıcılık ve buluş'un kavramsal temelleri ve araştırma ve geliştirme aktivitelerinin esasları hakkında bilgilendirilmesi, ii) yenilik yönetimi konusunda bilgi ve basit becerilerin kazandırılması ve iii) fikri mülkiyet hakları konusunda bilinçlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yenilik, yaratıcılık ve buluşun kavramsal temellerini tanımlayabilme
2   Yenilik çeşitlerini tanımlayabilme
3   Yaratıcılığı ve yenilikçiliği destekleyen ortam koşullarını tanımlayabilme
4   Yenilik yönetimi süreci hakkında bilgi sahibi olabilme
5   Ulusal yenilik sistemlerinin unsurları hakkında bilgi sahibi olabilme
6   Fikri mülkiyet hakları konusunda bilgi sahibi olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcılık
2 Teknolojik gelişme ve buluşun kısa tarihi
3 Yaratıcılık, buluş ve doğa
4 Yenilik, yaratıcılık ve buluşun kavramsal temelleri
5 Yenilik çeşitleri
6 Yenilik örnekleri
7 Yaratıcılığı ve yenilikçiliği destekleyen ortam faktörleri
8 Yenilik yönetimi süreci
9 Ulusal yenilik sistemi
10 Bilgi yönetimi
11 Fikri mülkiyet hakları
12 Ara sınav
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEXTBOOK:
Tidd, J. and Bessant J. (2009) Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, 4th edition, John Wiley and Sons.

REFERENCE BOOKS:
1. Sawyer, R. Keith. (2006) Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. Oxford U. Press.
2. Kay, Ronald. (2012) Managing Creativity in Science and Hi-Tech. Springer Berlin Heidelberg.
3. Katz, R., Ed. (2001) The Human Side of Managing Technological Innovation, Oxford U. Press.
4. Carayannis, E.G., Ed. (2013) Encyclopedia of Creativity, Invention, Innovation and Entrepreneurship. Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sunum, grup tartışmaları ve projeler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 PRJ PROJE
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.40 + PRJ * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Burcu Felekoglu
burcu.felekoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 3 12 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Proje Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6