DERS ADI

: Envanter Teorisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5086 Envanter Teorisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İstatistik Bütünleşik Doktora
İstatistik Doktora
İstatistik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı envanter kuramı ile ilgili temel kavramları ve envanter kontrol yöntemlerini tanıtmak ve envanter kuramının ileri düzeyini kapsamaktır. Bu derse katılan öğrencilerin deterministik ve stokastik durumları inceleyerek çağdaş envanter yöntemlerinin işletmelerde uygulanması konusunda teorik ve pratik beceriler kazanması beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Envanter yönetiminin temel kavramlarını tanımlayabilme,
2   Envanter kontrolü yöntemlerini tanımlayabilme,
3   Talebin sırasıyla deterministik veya olasılıksal olduğu durumda envanter problemi için farklı matematiksel modelleri oluşturabilme,
4   Deterministik ve olasılıksal envanter modellerini analitik olarak çözümleyebilme,
5   Envanter modellerinin çözümlerini yorumlayabilme,
6   Maliyet optimizasyonu için bir envanter sisteminin nasıl daha iyi nasıl çalışacağı konusunda öneriler geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Sabit talep durumu, Temel Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli, planlanmış siparişler, üretim modeli
3 Fiyat indirimi, yoksatmaya izin verilen ekonomik sipariş miktarı modeli
4 Çoklu ürün ve konum, seri sistemler, bireysel ödev hazırlama
5 Koordineli tedarik, ekonomik sipariş planlama
6 MRP, Değerlendirme: MRP ye karşı JIT
7 Arasınav
8 Stokastik talep durumu: Tek-Periyot Karar Modelleri, Politika değerlendirmesi: Poisson talep, temel stok politikaları
9 Optimizasyon
10 Genel (r,q) modeli: sürekli ve kesikli durumlar, bireysel ödev hazırlama
11 (R,S) Periyodik gözden geçirme politikası, ABC envanter sınıflandırma sistemi
12 Stokastik talebe sahip çoklu ürün durumu, temel stok politikası, genel (r,q) politikası, sunum hazırlama
13 Seri sistemler, sunum hazırlama
14 Seri sistemler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Paul H. Zipkin, Foundations of Inventory Management, McGraw Hill, 2000.
Evan L. Porteus, Foundations of Stochastic Inventory Theory, Stanford Univ. Press, 2002.
G.Hadley and T.M. Whitin, Analysis of Inventory Systems, Prentice-Hall, 1963.
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların, ödevlerin ve sunumların değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: cengiz.celikoglu@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 85 50

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555