DERS ADI

: Zirkon : Minik Bir Zaman Kayıtçısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 6010 Zirkon : Minik Bir Zaman Kayıtçısı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. OSMAN ERSİN KORALAY

Dersi Alan Birimler

Ekonomik Jeoloji Doktora
Ekonomik Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Zirkon sedimanter, magmatik ve metamorfik kayaçlarda geniş bir çeşitlilikte bulunan doğadaki yaygın aksesuar minerallerdendir. Zirkon jeokronolojide ve izotop jeolojisinde bolca kullanılan bir mineraldir ve Yer Bilimlerinde jeolojik problemlerin çözümünde yaygın kullanılmaktadır. Bu nedenle, zirkonun yeteneklerini öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Magmatik ve metamorfik petrojenezde zirkonun bileşimini bilir
2   Zirkon dokularının önemini anlar
3   Zirkonun kullanıldığı jeokronoloji yöntemlerini bilir
4   Zirkon U-Th-Pb jeokronoloji yöntemlerini kullanır
5   Sedimanter, magmatik ve metamorfik kayaçların yaş tayinlerinde zirkonu kullanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atomların içyapısı ve radyoaktif atomların bozunma mekanizmaları
2 Temel kurallar: Radyoaktif izotopların yarılanma ömrü, kapalı sistem
3 Zirkonun yapısı ve kimyası ve zirkon grubu mineraller
4 Magmatik ve metamorfik petrolojide zirkonun bileşimi-1
5 Magmatik ve metamorfik petrolojide zirkonun bileşimi-2
6 Zirkon jeokronolojisinin tarihsel gelişimi
7 Zirkon dokuları ve önemi
8 Zirkondan U-Th-Pb jeokronoloji yöntemleri
9 Zirkonda Lu-Hf ve Sm-Nd izotop sistemleri
10 Zirkonda Ti-termometresi
11 Magmatik kayaçların zirkon yaş tayinleri
12 Metamorfik kayaçların zirkon yaş tayinleri
13 Sedimanter kayaçlardan detritik zirkon ve provenans analizleri
14 Öğrenciler tarafından yapılan sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hanchar, J.M., Hoskin, W.O., (Ed), 2003, Zircon, Reviews in Mineralogy and Geochemistry, Mineralogical Society of America, 500s.
Referanslar:
Zircon: Tiny but Timely, 2007,Elements: An International Magazine of Mineralogy, Geochemistry, and Petrology, Volume 3, Number, 1

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik sunum ve tartışma biçimindedir. Tüm sınıf üyelerinin ders ve seminer saatlerine katılması ve tartışma oturumlarında yer alması beklenmektedir. Dersin yanı sıra, grup sunumları ilgili hafta belirlenen gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma oturumu açmak için sunulacaktır.
Ders: Etkileşimli ders
Ödev: Öğrenci tarafından hazırlanan ödev
Sunum: Öğrenci tarafından yapılan sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2-3-4 sınav (final + bütünleme) ve ödev ile değerlendirilecek
ÖÇ 5 Öğrencilerin yapacağı sunum ile değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Telefon: 0.232.3017331
eposta: ersin.koralay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günü saat 15:00 - 17:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 60 60
Final Ödevi 1 45 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545
ÖK.2533
ÖK.3533555555
ÖK.45355555555
ÖK.53555555555