Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. CÜNEYT AKAL |
Dersi Alan Birimler |
Ekonomik Jeoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Kayaç yapıcı ana silikat minerallerinin optik özelliklerine dayalı incelenmesi ve irdelenmesi. Temel magmatik kaya gruplarının kimyası ve mineralojisi ile mineraloji ve kimya arasındaki ilişkiler. Normatif mineraloji hesaplama yöntemleri. Kayaç ve mineral kimyalarının değerlendirlmesi. Köken, ortam, kaya türü, ikincil dönüşümlerin saptanmasında diyagramların kullanımı. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
William Alexander Deer, Robert Andrew Howie, J. Zussman (1992) An introduction to the rock-forming minerals. Longman Scientific & Technical, 696 pp |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders saatlerinde mikroskop kullanımı ağırlıklı olarak power point sunumlar ile birlikte işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev verilen konu dahilinde hazırlanmakta ve sınıfta sunularak değerlendirmesinden oluşmaktadır. Proje, dokusal, mineralojik ve jeokimyasal verilerin saptanması ve bir bütün içinde değerlendirilerek raporlanmasıdır. Final notu teorik ve uygulama bilgilerini birarada değerlendirlmesinden oluşmaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
Vize ve final sınavları ağırlıklı olarak polarizan microskop başında uygulamaya yöneliktir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders ve Uygulamalar devam aranmaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Cüneyt AKAL |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı ve Çarşamba günleri 14:00 - 17:00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|