DERS ADI

: Mineral Parajenez Kuramı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5039 Mineral Parajenez Kuramı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OSMAN CANDAN

Dersi Alan Birimler

Ekonomik Jeoloji Doktora
Ekonomik Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Doğada dengede bulunan mineral topluluklarının Schreinemakers yöntemine dayalı olarak P-T diyagramlarında gösterimi. Schreinemakers yöntemi hakkında temel bilgileri ve ayrıntılı uygulama yöntemini örneklerle vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mineral parajenezin tanımı
2   Gibbs mineralojik faz kuralı, değişmez nokta, tekdeğişkenli ve iki değişkenli alan kavramı
3   Morey-schreiremakers kuralı.
4   Tek ve iki değişkenli eğrilerin konumu. Bir bileşenli sistemlerin tartışılması
5   Bir sistemdeki tepkimelerin yazım yöntemleri
6   Değişme nokta sayısına göre sistemlerin sınıflandırılması
7   Schreinemakers yönteminin ve doğadan uygulamalar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gibbs Mineraloji faz kuralı, tek ve çok değişkenli alan kavramı
2 Temel Aksiyom kuralı, Morey-Schreinemakers kuralı
3 Tek değişkenli eğrilerin düzenlenmesi ve eğrilerin üzerine tepkime yazımı
4 İki değişkenli alanlar içindeki yarı duraylı eğrilerin saptanması
5 Sistedeki tepkimelerin yazım yöntemleri
6 Ara değerlendirme - uygulamalar
7 Değişmez nokta sayısına göre sistemlerin sınıflanması
8 Ödev
9 Tek bileşenli sistemler
10 Çok ileşenli sistemler
11 Tek ve Çok bileşenli soysuzlaşmış sistemler
12 Schreinemakers diagram türleri
13 Schreinemakers diagram türlerine doğadan örnekler
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dora O.Ö. ve Candan, O. (200) "Mineral Parajenez Kuramı" ders notu. Jeoloji Mühendiliği Bölümü Yayınları.

Candan O., Gültekin Y., Dora O.Ö (1990) Schreınemakers yönteminin bilgisayar. Programıyla çözümlenmesi ve doğal mineral topluluklarına uygulanması. Jeoloji Mühendiliği s.37, 23-42.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü ve görsel araçları kulanarak bilginin sunumu, makro ve mikro örneklerin petrografi laboratuvarında tanımlanması, uygulamalar ve ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev verilen konu dahilinde hazırlanmakta ve sınıfta sunularak değerlendirmesinden oluşmaktadır. Proje, dokusal, mineralojik verilerin saptanması ve bir bütün içinde değerlendirilerek raporlanmasıdır. Final notu teorik ve uygulama bilgilerini birarada değerlendirlmesinden oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders ve Uygulamalar devam aranmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Osman CANDAN
Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü 35160
Tınaztepe-Buca/İzmir
Ofis Tel: 232 3017314
e-posta: osman.candan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı ve Çarşamba günleri 14:00 - 17:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1435555
ÖK.2355445
ÖK.345
ÖK.4345445
ÖK.553445
ÖK.6342355
ÖK.7454545