DERS ADI

: Boratlar ve Sodyum Karbonatlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5032 Boratlar ve Sodyum Karbonatlar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Ekonomik Jeoloji Doktora
Ekonomik Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Boratlar genellikle B2O3 içeriği ile tanımlanır ve borik oksit olarak satılmaktadır, ve istatistiksel veri olarak tonlarca B2O3 listelenmektedir. Sanayi tarafından satılan boraks pentahidrat veya 5 mol ve borik asit en çok işlem gören ürünlerdir. Borik asit tesisleri büyük borat üreticilerinin tümü tarafından işletilmektedir. Dersin amaçlarından biri, sodyum karbonat mineralleri, özellikle tronanın durumu, doğal soda külü sanayi ve eğilimleri ve 21. yüzyıla yaklaşırken doğal ve sentetik soda külü sanayiinin durumunu incelemektir. Bu ders ayrıca doğal soda külü çökelimlerinin jeolojisi ve aranmasına, tronanın madenciliği ve işlenmesine yönelik geleneksel ve yeni yöntemlere ve çevresel konularına yönelik teknik notları içermektedir. Derste ayrıca borat ve sodyum karbonat minerallerinin oluşumu, dağılımı ve uygulamalarının rolleri vurgulanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Borat ve sodyum karbonat minerallerini bilir.
2   Bu mineraller ve ilgili kayaların oluşumu ve dağılımını bilir.
3   Bu endüstriyel minerallerin ekonomik kullanımları hakkında genel bir bilgi edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Borat ve sodyum karbonat minerallerinin mineralojisi
3 Bor Kimyası ve boratlar
4 Borat ve sodyum karbonat yataklarının Kökeni
5 Ana borat ve sodyum karbonat yatakları
6 Yeni borat ve sodyum karbonat yatakları
7 Özel borat oluşumları
8 Borat ve sodyum karbonat arama teknikleri
9 Madencilik
10 İşleme
11 Boratların Kullanımı
12 Sodyum karbonat minerallerinin Kullanımı
13 Ekonomik faktörler ve endüstriyel istatistikler
14 Öğrenciler tarafından verilecek sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grew, E.S. and Anovitz, L.M. (editors), 1996, Boron : mineralogy, petrology and geochemistry. Mineralogical Society of America, Reviews in Mineralogy, Volume 33, 862 pp.
Garrett, D.E. 1998, Borates. Handbook of Deposits, Processing, Properties, and Use. Academic Press, 483 pp.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik sunum ve tartışma biçimindedir. Tüm sınıf üyelerinin ders ve seminer saatlerine katılması ve tartışma oturumlarında yer alması beklenmektedir. Dersin yanı sıra, grup sunumları ilgili hafta belirlenen gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma oturumu açmak için sunulacaktır.
Ders: İnteraktif ders
Ödev: öğrenci tarafından hazırlanan ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunum: Öğrenci tarafından hazırlanan sunum
Ödev: Öğrenci tarafıdnan hazırlanan ödev

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2 ve 3 öğrenci tarafından verilecek sunum ve ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cahit.helvaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 62 62
Ödev Hazırlama 1 60 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154214115435511
ÖK.254214115535511
ÖK.354214125535511