DERS ADI

: Türkiye Tersiyer Palinolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 6004 Türkiye Tersiyer Palinolojisi SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FUNDA AKGÜN

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye Tersiyerinde, özellikle kömür, borat ve tuz içerikli tortul havzalarda, palinostratigrafik değişimleri belirleyebilmek, bu değişimleri kullanarak havzalar arası deneştirmeler yapabilmek ve bu bilgileri paleoiklimsel ve paleocoğrafik irdelemelerde kullanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Tersiyer sporomorflarını sınıflayabilme.
2   Belli başlı Tersiyer sporomorflarını mikroskopta tanımlamayabilme.
3   Türkiye Kuvaternerinin palinolojik özelliklerini ayırtlayabilme.
4   Değişik yaşlı örneklerde cins ve türlerin sayısal bolluklarının irdelenmesini kavrayabilme.
5   Türkiye Tersiyerinde palinolojik verilere dayalı biyozon oluşturabilme.
6   Havzalar arası palinostratigrafik korelasyon kurabilme.
7   Palinolojik topluluklardan yararlanarak Türkiye Tersiyeri için paleoiklimsel ve paleocoğrafik yorumlamalar yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Tersiyer stratigrafisinin ve paleocoğrafik özelliklerinin irdelenmesi.
2 Türkiye Tersiyer inde belli başlı kömürleşme evrelerinin tartışılması.
3 Paleojen (Eosen, Oligosen) yaşlı kömür/ borat/tuz içerikli tortulların palinolojik özellikleri.
4 Neojen (Miyosen, Pliyosen) yaşlı havzalardaki tortulların palinolojik özellikleri.
5 Türkiye de yapılan Kuvaterner çalışmaları çerçevesinde Kuvaterner palinolojisi.
6 Belli başlı Eosen ve Oligosen sporomorflarının mikroskopta tanıtılması.
7 Belli başlı Miyosen ve Pliyosen sporomorflarının mikroskopta tanıtılması.
8 Mid Term
9 Kuvaterner örnekleri üzerinde mikroskop çalışmaları.
10 Paleojen örneklerde belirlenen cins ve türlerin sayısal bolluklarının irdelenmesi.
11 Neojen örneklerde belirlenen cins ve türlerin sayısal bolluklarının irdelenmesi.
12 Havzalar arası palinostratigrafiye dayalı deneştirme uygulamaları.
13 Değişik yaşlı palinolojik topluluklardan yararlanarak paleoiklimsel ve paleocoğrafik yorumlamalar, palinolojik veriye dayalı palinostratigrafi oluşturma örneklenen bir havzada palinostratigrafik bir çalışma hazırlama.
14 Değişik yaşlı palinolojik topluluklardan yararlanarak paleoiklimsel ve paleocoğrafik yorumlamalar, palinolojik veriye dayalı palinostratigrafi oluşturma örneklenen bir havzada palinostratigrafik bir çalışma hazırlama.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brasier, M. D., 1980, Microfossils. London, 183 p.;
Erdtman, G. 1952. Pollen morphology and plant taxonomy, Angiosperms. The Chronica Botanica Co., Walthan, Mass., Printed by Almquist Wiksell, Stockholm, Sweden.
Faegri, K. and J. Iversen. 1989. (Fourth Edition by K. Faegri, P.E. Kaland, and K. Krzywinski) Textbook of Pollen Analysis. John Wiley & Sons New York 328 p.
Moore, P., Webb, J., Collinson, M., 1991. Pollen Analysis. Blackwell, Oxford.
Kapp, R.O. Davis, O.K. & King, J.E. 2000. Guide to Pollen and Spores. (2nd Edition), 279 pages, ISBN: 0-931871-05-0 Available from AASP web site
Traverse, A. 1988. Paleopalynology. Allen and Unwin. 600 p.
Travers, A. (edt.), 1994, Sedimentation of Organic Particles. Cambridge, 525 p.
Tschudy, R.H. & Scott, R.A. (edt.), 1969, Aspects of Palynology. Wiley, NewYork, NY, 500p
Akyol, E. ve Akgün F. Palinoloji Yüksek Lisans Ders Notu, 70 sayfa
Akgün, F., Akyol, E., ve Kayseri, M.S., 2007. Palinolojide Örnek Hazırlama Yöntemleri 3. bölüm p.25-42

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü ve görsel sunum, mikroskopta uygulama ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ARS ARASINAV
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.10 + ODV 2 * 0.10 + ARS * 0.20 + YSS * 0.60
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU + ODV 2 * 0.10 + ARS * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Final sınavı, mikroskopta sözlü olarak yapılır.

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1,2, 3 ve 4, Ödev sunumu, arasınav, final sınavı ve bütünleme sınavında ölçülecektir
ÖÇ 5, 6 ve 7. Ödev, ödev sunumu, final sınavı ve bütünleme sınavında ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Funda AKGUN
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü,
eposta:funda.akgun@deu.edu.tr
tel:3117308

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Ödev Hazırlama 2 24 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 46 46
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.655555
ÖK.7555