DERS ADI

: Rudistler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5072 Rudistler SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Rudistlerin paleontolojik özelliklerinin tanıtılması, yaşam ortamları, coğrafik dağılımları ve yaşlarının açıklanması ve ekonomik potansiyellerinin belirtilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rudistleri tanımlayabilme
2   Yaşam ortamlarını bilebilme
3   Coğrafik dağılımlarını bilebilme
4   Platformların ilişkilerini anlayabilme
5   Ekonomik potansiyellerini belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rudistlerin genel paleontolojik özellikleri
2 Sistematik paleontoloji, tanımlamalar
3 Sistematik paleontoloji, tanımlamalar
4 Sistematik paleontoloji, tanımlamalar
5 Arasınav
6 Yaş dağılımları
7 Paleoekolojik özellikleri
8 Paleoekolojik özellikleri
9 Rudist toplulukları ve resifleri
10 Biyocoğrafik özellikleri, endemik rudistler
11 Arasınav
12 Ekonomik potansiyelleri
13 Türkiye deki dağılımları
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carter, J.G., (41 kişinin katılımıyla), 2011. A Synoptical Classification of the Bivalvia (Mollusca). University of Kansas, Paleontological Contributions 4, 1-47 pp.
Özer, S., 2002. Distributions stratigraphiques et géographiques des rudistes du Crétacé supérieur en Turquie. In Sladi -Trifunovi , M. (ed.), Proceedings-First International Conference on Rudists
Beograd, 1988, Union of Geological Socities of Yugoslavia, Memorial Publication, 173-187.
Özer, S., Meriç, E., Görmüş, M. and Kanbur, S., 2009. Biogeographic distributions of the rudists and benthic foraminifers: An approach to Campanian-Maastrichtian paleobiogeography of Turkey. Geobios, 42, 623-638.
Özer, S., Sarı, B. and Önal, M., 2008. Campanian-Maastrichtian rudist-bearing mixed silisiclastic-carbonate transgressive-regressive system tracts of the eastern and southeastern Anatolia: faunal correlation, depositional facies and palaeobiogeographic significance. Eighth International Congress on Rudists June 23-25 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif dersler ve laboratuarlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Arasınav %20: Rudistlerin genel özellikleri ve bunların dersin ilk üç öğrenme çıktısıyla ilişkisi.
2. Ödev %20: Öğrenme çıktılarının uygulanmasının yayınların incelenmesiyle tartışılması.
3.Final Sınavı %60: Öğrenme çıktılarının tümünün yoklanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0 232 3017305

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi/9.00-10.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 2 8 16
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 8 24
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 2 1,5 3
Diğer Kısa Sınav 3 1,5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555332
ÖK.25555222
ÖK.35545323
ÖK.45525243
ÖK.5