DERS ADI

: Denizde Jeotermal Alan Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5024 Denizde Jeotermal Alan Araştırmaları SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FAİK ERDENİZ ÖZEL

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Denizdeki jeotermal alanların araştırılmasında kullanılan yöntemler ile veri temini, değerlendirilmesi, yorumlanması ve bunun için gerekli navigasyon sistemleri ve tektonik amaçlı jeofizik sistemleri, hidrotermal metal yığışımı analizleri, ısı akısı ölçümleri vb yöntemlerin jeotermal alanların tespitindeki kullanımlarının açıklanmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizdeki jeotermal alanların araştırılmasında kullanılan yöntemler ve veri toplama işlemi hakkında bilgi sahibi olmak.
2   Deniz jeofiziği çalışmaları ile rezervuar tespiti hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Denizlerde bilimsel ve mühendislik amaçlı yer manyetik ve gravite ölçümleri yapmak ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4   Denizlerde yapılan gravite ölçüm haritalarının değerlendirilmesi ve model çalışmalarını yapma becerisine sahip olmak.
5   Denizaltı faylarının araştırılması ve genç tektonik yapıların belirlenmesi ile birlikte olası su çıkışlarının tespit edilmesi konusunda değerlendirme yapabilme bilgisine sahip olmak.
6   Mevcut donanım, yazılım ve bilişim teknolojilerini kullanarak özgün çalışmalarda bulunma becerisine sahip olmak.
7   ARGE projeleri ile mevcut donanım ve yazılımları geliştirme becerisine sahip olmak.
8   Deniz araştırmaları yapan kurumlarda yetişmiş insan gücü kapasitesine sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeotermal Enerji Kavramı ve Jeotermal Sahanın Jeolojik Özellikleri
2 Deniz çalışmalarında navigasyon sistemleri
3 Rezervuar alanların manyetik yöntemlerle araştırılması
4 Rezervuar alanlara gravite ölçümleriyle yaklaşım
5 Tektonizmanın tesbitinde sismik çalışmalar
6 Yanal taramalı sonar ile deniz tabanı yapılarının araştırılması ve Yüksek ayrımlı sismik yöntem ile termal çıkışların saptanması
7 Vize Sınavı
8 Derin sismik çalışmalarla rezervuar tesbiti
9 Yüzey gradyentinin araştırılması
10 Isı akısı ölçümleri ve değerlendirilmesi
11 Hidrotermal çıkışların su kolonuna etkileri, ölçüm ve değerlendirilmesi
12 Hidrotermal metal yığışımı ve Hidrotermal ortamlarda davranışlar ve denizel organizmaların dağılımı
13 Jeotermal Alanın Yorumu
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Introduction to Geophysical Prospecting, Milton B. DOBRIN
2. George D. GARLAND 1971 Introduction to Geophysics, Saunders

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Dersler, öğretim üyesi tarafından anlatılacak olan konulara yönelik hazırlanan sunumlar ve daha önce yapılan çalışmalardan örnekler verilerek öğrencinin bilgilerinin pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Öğrencilere, ders sırasında sorular sorularak öğrencinin konu ile ilgili görüşlerini sunmaları istenmektedir.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin katılımını sağlamak ve eksik bilgilerin tamamlanması amacı ile ders sırasında sınıf içinde tartışmalar yapılmaktadır. Hem öğrencinin bilgisi hem de derste öğrendiklerinin tekrar edilerek öğrenciye aktarılması sağlanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derslerin bitiminde öğrencilerin seçtikleri konularla ilgili araştırmalar yaparak elde ettikleri bilgilerin sunulması ve bunları tartışarak değerlendirilmesi istenmektedir. Öğrencinin araştırdığı konuyu özümsemesi, konuya hakim olması veya eleştirel bir yaklaşım sunması beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Derslerde anlatılan her bölümden bir ana konu yer almaktadır. Her bir konuya ilişkin bir veya daha fazla soru sorulacaktır. Sorular, önem taşıyan ve öğrencinin öğrenmesi gereken konulardan seçilmesine dikkat edilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse katılımı büyük önem taşımaktadır. Derse katılmamış öğrencilerin yazılı sınavlarının değerlendirilmesinde katılımları da dikkate alınmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
Bakü Bulvarı No:100 İnciraltı / İZMİR
Tel: 0232 278 55 65/ 157
Faks: 0232 278 50 82

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 8 5 40
Sunum Hazırlama 5 5 25
Kitap Okuma 11 3 33
Alan/saha çalışması 5 5 25
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555433422453
ÖK.2354422322443
ÖK.3334333445455
ÖK.4333455544545
ÖK.5225345334453
ÖK.6244533332533
ÖK.7344553552533
ÖK.8225344553322