Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ ATİLLA HÜSNÜ ERONAT |
Dersi Alan Birimler |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Jeolojik kaynakların araştırılması, tehlikelerin değerlendirilmesi, çevresel etkilerin araştırılması ve yer seçimi çalışmaları yapmak için değişik kaynaklardan mekânsal verilerin toplanarak aynı anda değerlendirilmesi. CBS metodolojisinde kullanılan bazı CBS yerbilimleri uygulamaları, eğim stabilitesi ve toprak kaymalarına bağlı risk haritalarının oluşturulması, deprem hasar zonasyonu, kıyı erozyonu, yerleşime uygunluk gibi mühendislik projeleri için yer seçimi yapılması, atıkların yok edilmesi (düzenli yerel depolama, nükleer atıkların bertaraf kuyularında yok edilmesi), boru hattı, demiryolu güzergahı ve barajların belirlenmesi, kum, çakıl, yapı taşları ve jeotermal gibi çeşitli jeolojik ürünlerin kaynaklarının araştırılması şeklindedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) Remote Sensing for Earth Sciences, Manual of Remote Sensing Thirdh Edition, Volume 3 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|