DERS ADI

: Çevresel Araştırmalar ve Bilgi Sistemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 5020 Çevresel Araştırmalar ve Bilgi Sistemleri SEÇMELİ 2 0 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
İngilizce Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İng)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevresel verilerin toplanması, düzenlenmesi ve geri getirilmesi çevre bilimleri, mühendislik ve işletme çalışmalarında esastır. Bu büyük veri gruplarının uzamsal ve geçici varyasyonları taşıdığı bilginin içeriğine göre önemli özellikler hakkında fikir vermektedir. Bu verilerin düzenlenmesi ve maksimum bilginin elde edilmesi bakımından bir CBS çerçevesinin oluşturulması gereklidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   çevresel veritabanı ile çalışma becerisi
2   çevresel verinin görselleştirilmesi ve yorumlanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyotik ve abiyotik ekosistem bileşenleri ve uzamsal/geçici dağılımları
2 Doğal kaynakların keşfi ve kara kullanımının uzamsal dağılımı
3 Çevresel veriden yararlanılması
4 Çevresel verilerin bilgisayar ile işlenmesi: İçerik ve ana bileşenler
5 Ham verinin işlenmesi
6 Çevresel verilerin bilgisayar ile işlenmesi: Bileşenlerin entegre edilmesi
7 Ara sınav
8 Çevresel veritabanı - Yapısal özellikler
9 Çevresel veritabanı - Alt sistemler, veri girişi ve onarımı
10 Verilerin sorgulanması ve geri alınması
11 CBS'de çıktı olanakları: Çevresel verinin sunumu
12 CBS ve uzaktan algılama tekniklerinin entegre edilmesi
13 Sunum Yazılım Paketleri ve Uygulamaları
14 Sunum Yazılım Paketleri ve Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cressie, N. 1991. Statistics for spatial data. Somerset, NJ: John Wiley & Sons. 928 pp.
ADRIAANSE, A., JELTES, R., REILING, R (1989): Information Requirements of Integrated Environmental Policy Experiences in the Netherlands ; Environmental Management 13/3, pp.309-315.
ADRIAANSE, A. (1993): Environmental Policy Performance Indicators ; Sdu Uitgeverij Koniginnengracht; Netherlands.
Manuals of IDRISI software package.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Final sınavı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Kitap Okuma 1 50 50
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134443434343
ÖK.243334343433