Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MEHMET HİLAL ÖZCANHAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Herşeyin İnterneti (Internet of Everything, IoE) Nesnelerin İnterneti'nin (Internet of Things, IoT) nesnelerinin Makineden-Makineye (machine to machine, M2M) iletişimini insanları ve prosesleri içerisine alacak şekilde genişleterek; çok daha karmaşık bir sisteme varmaktadır. IoE makineden insana (machine-to-people, M2P) iletişimi ve teknoloji destekli insandan insana (people-to-people, P2P) etkileşimini de içerisine almaktadır. Dersin amacı günümüz insanının genişleyen akıllı insan,proses, ver, ve nesneler etkileşim teknolojilerini sunmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: "Internet of Everything Algorithms, Methodologies, Technologies and Perspectives", B. Di Martino, K. C. Li, L.T. Yang, A. Esposito, Springer, Switzerland, 2018, ISBN 978-981-10-5861-5. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı ve dönem projeleri (makale raporu ve öğrenci sunumları). |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Lisans seviyesinde alınan bilgisayar ağları, iletişim, ve bilgi işleme dersleri bu dersten azami yararlanabilmenin önşartlarıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Contact details of the instructor: |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10:00 - 12:00, Perşembe 12:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|