DERS ADI

: Yürüyüşün Ölçümlenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5182 Yürüyüşün Ölçümlenmesi SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Son yıllarda bireysel ve toplumsal sağlığa olumlu faydalarıyla ilişkili olarak yürüyüş incelenmekte, yürünebilir mekanlar tasarlanması ve insanların yürüyüşe teşvik edilmesi önerilmektedir. Yürünebilir mekanların kriterlerinin belirlenebilmesi için ise yürüyüş davranışının farklı yöntemler üzerinden gözlemlenmesi önemlidir. Bu ders kapsamında yürüyüş davranışının gözlemlenmesinde araştırmacılar tarafından kullanılan yöntemler irdelenerek, söz konusu yöntemlerin öğrenciler tarafından ampirik çalışmalar tasarlanarak deneyimlenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel ve toplumsal sağlık için önemli olan fiziksel aktivitenin en yaygın biçimi olan yürüyüşü tanımlayabilecek,
2   Farklı yürüyüş türlerinin sağlıkla ilişkisini karşılaştırabilecek,
3   Yürüyüşü etkileyen demografik, gelişimsel, sosyal ve fiziksel çevre değişkenlerini yorumlayabilecek,
4   Yürüyüşün belirlenmesinde kullanılan öznel ve nesnel yöntemleri değerlendirebilecek,
5   Yürüyüşün ölçümlenmesine ilişkin farklı yöntemler kullanarak ampirik bir araştırma tasarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık, fiziksel aktivite ve yürüyüşün ilişkisi; amaçlarına göre yürüyüş türleri
2 Yürüyüşü etkileyen demografik, gelişimsel, sosyal değişkenler
3 Yürüyüşü etkileyen fiziksel çevre değişkenleri - I
4 Yürüyüşü etkileyen fiziksel çevre değişkenleri - II
5 Yürüyüşün ölçümlenmesinde kullanılan öznel yöntemler
6 Yürüyüşün ölçümlenmesinde kullanılan nesnel yöntemler
7 Ödev konularına ilişkin literatür tartışmaları
8 Ödev teslimi
9 Ampirik bir araştırma tasarımı ve uygulaması
10 Ampirik bir araştırma tasarımı ve uygulaması
11 Ampirik bir araştırma tasarımı ve uygulaması
12 Ödev sunumu
13 Uygulanan ampirik çalışmanın bilimsel bir makale olarak yazımı
14 Uygulanan ampirik çalışmanın bilimsel bir makale olarak yazımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ekşioğlu Çetintahra, G. (2015). Kentsel Alanda Fiziksel Çevrenin Çocukların Fiziksel Aktiviteleri Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Ekşioğlu Çetintahra G, Çubukçu E,"A New Approach to Identify the Location and Intensity of Physical Activity in Urban Areas: The Use of Accelerometer and Global Positioning Systems Data",ICONARCH II: International Congress of Architecture, Konya, Kasım 2014, serbest bildiri, ICONARCH II: International Congress of Architecture Proceedings Book,245-258, Uluslararası Hakemli organizasyon.
Ekşioğlu Çetintahra, G. ve Hepgüzel B. (2014). Yürüyerek Ulaşım Tercihini Etkileyen Kentsel Olanak(sızlık)lar: Buca Alt Merkez Örneği- İzmir. 26. Uluslararası Yapı ve Yaşam Fuar ve Kongresi, Bursa, 411-416.
Çubukçu, E., Hepgüzel, B., Önder, Z. ve Tümer, B. (2014). Yürünebilirliğin Sokak Bazındaki Ölçütleri: Karşıyaka Örneği Sokak Denetim Aracı Uygulama Rehberi. DEÜ Mimarlık Fakültesi, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar, okumalar ve tartışmalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Öğrenciler ders içeriğine ilişkin ödevler hazırlayacak ve bireysel olarak sunacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP * 0.25 + SUN * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve karşılaştırma ödev teslimi ile ölçülmektedir.
Yorumlama ve değerlendirme ödev sunumu; tasarlama final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, ilk haftadan öğrencilere sunulacak olan okuma listesi ve konferans sunumlar ile tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gozde.eksioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.5111