DERS ADI

: Mimari Tasarım İlkeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5109 Mimari Tasarım İlkeleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HÜLYA KOÇ

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, öğrenciye mimari tasarım öğeleri ve ilkelerininin temel yaklaşımlarının sunulması amaçlanmaktadır. Ders, öğrencinin mimari tasarım becerilerinin artırılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin sonunda öğrenciler, mimari mekanın niteliklerini tanımlayabilecek
2   form ve mekan ilişkilerini ifade edebilecek
3   mimari tasarım ilkelerini betimleyebilecek,
4   tasarımı etkileyen insan gereksinmelerini yorumlayabilecek
5   mimari formlar ve ilişki biçimlerini analiz edebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersi tanıtımı, içerik ve amacının ve önceki deneyimlerin paylaşılması
2 Tasarım kavramı ve tasarım tipleri
3 Tasarım sürecinin betimlenmesi
4 Tasarım öğeleri (nokta, çizgi, düzlem, hacim, şekil, form)
5 Formun görsel özellikleri
6 Mekan tanımlayıcılar, mimari mekanın nitelikleri
7 Ara Sınav
8 İlkelerden uygulamaya (şekil-zemin ilişkileri, benzerlik, yakınlık)
9 İlkelerden uygulamaya (süreklilik, ortak yönelim, kapanma)
10 Düzen ilkeleri (Eksen, simetri, hiyerarşi)
11 Düzen ilkeleri (Ritm/tekrar, hiyerarşi/koram, kurgu)
12 Tasarım programı oluşturma : gereksinmeler ve talepler
13 Ev ödevleri sunumu
14 Ev ödevleri sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynak:Francis D.K. Ching (1979): Architecture: Form, Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York.
Referanslar: En iyi uygulamalar konusundaki web siteleri kullanılacaktır.
Malzemeler: Yazılı ve görsel malzeme

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, görsellerle desteklenen anlatım biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse katılarak aktif dinlemesi ve tartışmalara katkısı beklenmektedir. Öğrencinin dersin konularıyla uyumlu olarak rapor
şeklinde bir ev ödevi hazırlaması ve sunması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama, ara sınav ile, açıklama, betimleme ve analiz etme ev ödevi ile yorumlama final sınavı ile ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, görsel malzeme ile de desteklenen ve anlatım ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.koc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 0.00-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 4 44
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51