DERS ADI

: Kentin İç Yapısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5121 Kentin İç Yapısı SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMİNE İPEK ÖZBEK

Dersi Alan Birimler

Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Bilimsel Hazırlık (YL)
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Bilimsel Hazırlık (YL)
Kentsel Koruma Planlaması Bilimsel Hazırlık (YL)
Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bilimsel Hazırlık (YL)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrecilere kentsel coğrafya ile ilgili teorik yaklaşımları tanıtmak ve kentsel değişimi inceleyebilmek için gerekli olan ilgili kavramsal çerçeveyi tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentsel coğrafya ile ilgili farklı terminolojinin tanımlanması
2   Kentsel değişimin çerçevesini açıklamak
3   Kentsel coğrafyaya ilişkin farklı kuramsal yaklaşımların tanımlanması
4   Değişen kentsel coğrafyayı analiz etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Yeni Kentler ve Coğrafyalar
2 Farklı Kent Tipleri: Sanayi kenti ve sanayi sonrası kentin coğrafik özellikleri
3 Kentsel Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar; Kentsel Coğrafyanın Gelişimi
4 Sanayisizleşmenin kentte yarattığı ekonomik sorunlar ve göç
5 Yeni kentsel ekonomiler
6 Kentin yeni ekonomik coğrafyları
7 Kentsel politka ve değişen kent
8 Kentsel değişim ve yeni kentsel formlar: Kentin dönüşümü
9 Kent Merkezi ve Merkez Alanlar
10 Ara sınav
11 Kentlerin Imajının dönüştürülmesi: Kentleri Pazarlamak
12 Banliyö gelişmeleri ve değişim
13 Eski kentlerin yeni coğrafyaları: Global kent, Sürdürülebilir Kent, Kenar Kent, Yaratıcı Kent, Elektronik Kent, Yarışan Kent
14 Ödev sunumler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hall, T. Urban Geography, Routledge, London
References:
Bourne, L.1982, Internal Structure of the City, Readings on Urban Form, Growth and
Policy,Oxford
University Poress, Oxford
Harvey, D. 1989, The Condition of Postmodernity, Blackwell, Oxford
Soja, E. 1989, Postmodern Geographies, Verso, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders konferans sunumlar, seminerler ve okumalar ile sürdürülecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ipek.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

PERŞEMBE 9.00--10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 40 40
Vize Sınavı 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41