Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MUHAMMED AYDOĞAN |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
"Miras" kavramı, çağdaş kullanımların geçmişi ile ilgili faaliyetleri işaret etmektedir. Bu terim koruma veya saklama ile eşanlamlı değildir ancak pratikte etkileşim içinde olduğu bu kavramları ayırt edici biçimde dönüştürmüştür. Bu ders temel olarak kullanıcılar için bir çekim alanı haline gelen miras alanlarının giderek artan sorunları ile ilgilenmekte ve bu alanların geliştirilmesini konu edinmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
J.Ashworth (1991): Heritage Planning, Conservation as The Management of Urban Change, Geo Pers, The Netherlands. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler görsel olarak desteklenmiş sunumları dinleyerek ve katılarak konuları öğreneceklerdir. Öğrencilere 2. Hafta ödev konuları verecek, verilen konular üzerinde çalışmalarını hazırlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders, konferans sunumlar şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler görsel olarak desteklenmiş sunumları dinleyerek ve katılarak konuları öğreneceklerdir. Öğrencilere 2. Hafta ödev konuları verecek, verilen konular üzerinde çalışmalarını hazırlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
m.aydogan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|