DERS ADI

: Ötekiler ve Fiziksel Planlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 6020 Ötekiler ve Fiziksel Planlama SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MERCAN EFE GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Modernizmin bir aracı olarak kurumsallaştırılan Şehir Planlama'nın merkeze aldığı insan kavramını analiz etmek; Toplumsal-İdeolojik / Kültürel Yapıda Ötekiler olarak kodlanan kişilerin kentsel kamusal-özel mekân kullanımları bağlamında olan ve olması gerekenleri saptamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ötekileşmeye etki eden faktörleri listeleyebilecek
2   Öteki olmayı ve ötekileştirmeyi betimleyebilecek
3   Ötekileştirmenin tarihini yorumlayabilecek
4   Şehir planlamanın mekâna yaklaşımını çözümleyebilecek
5   Öteki (engelli, kadın, yaşlı vb.) olarak nitelendirilenlerin ortak unsurlarını birleştirebilecek
6   Şehir planlamanın öteki nitelendirmesini değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernizmin İnsan Kavramı ve Sosyalizm, Feminizm ve Yeşil Hareketin Karşı Görüş ve Düşünceleri
2 Kavram Olarak Ötekiler Dayandığı Temel Kavram Olarak: Irkçılık
3 Kant ve Hegel'de Irkçılık
4 Irkçılık Araştırmaları Ve Mekânla İlintilendirilmesi Irkçılığa İlişkin Zamansal Bağlamda Dönemleme Irkçılığa İlişkin Mekânsal Bağlamda Bölgeleme Sorunsalı
5 Bir "Öteki" Olarak Çocuk ve Mekân Kullanımı Ulusal ve Yerel Kültürde Çocuk Bilinci Devletin Çocuğa Bakış Açısı
6 Bir "Öteki" Olarak Genç ve Mekân Kullanımı
7 Bir "Öteki" Olarak Kadın ve Mekân Kullanımı
8 Toplumsal-İdeolojik Yapıda Kadın Kavramının Yeniden Üretimi - Dilde Yeniden Üretimi - Mekânda Yeniden Üretimi
9 Ödev Sunumu
10 Bir "Öteki" Olarak Yaşlı ve Mekân Kullanımı Toplumsal-İdeolojik Yapının "Yaşlı" Söylemi
11 "Öteki" Olarak Engelliler ve Mekân Kullanımları Ortopedik Engelliler, Görme, İşitme ve Zihinsel Engelliler
12 "Öteki" Olarak Göçmenler ve Mekân Kullanımları, "Öteki" Olarak Yoksullar ve Mekân Kullanımları
13 Ödev Sunumlarının Görüşülmesi
14 Ödev Sunumlarının Görüşülmesi Ödev Teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yardımcı kaynaklar: Komut, Emine M. (1996); Diğerlerinin Konut Sorunları, Habitat II. Ön Konferansı, TMMOB Mimarlar Odası yayını, ISBN 975-395-170-1, Ankara.
Bernasconi, Robert. (2000). Irk Kavramını Kim İcat Etti Felsefi Düşüncede Irk ve Irkçılık. Metis, ISBN: 975-342-275-X, İstanbul.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İdeoloji, Modernizm, Yaşlılar ve Irkçılık kavramları üzerine yapılmış bilimsel çalışmalar, deneme yazıları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 +YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme ve Betimleme Ödev Sunum Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Çözümleme, Birleştirme, Yorumlama ve Değerlendirme Final Sınavı olarak kabul edilen Ödev ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mercan.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.30-12.00; Cuma 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 6 42
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61