Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
DOÇ.DR. ABDURRAHMAN HARUN ÖZDAŞ |
Dersi Alan Birimler |
|
Sualtı Arkeolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Bu ders, öğrencilere Geç Roma döneminden, Bizans Dönemi sonuna kadarki süreç içinde ortaya çıkan savaş ve ticaret gemilerinin yanı sıra, deniz rotaları, başlıca limanlar, tersaneler ve gemi inşası konularında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
1. G.F.BASS, ed. A History of Seafaring Based on Underwater Archaeology, (New York and London 1972) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
1. Dersler: Teorik bilgilerin verileceği derste, ilgili konular örneklerle önemli derecede irdelenecektir. Roma ve Bizans gemileri ile denizcilik tarihi ve ticaret gemileri, savaş gemileri ve donanmalar üzerinde durulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
1. Sınavlar sonucunda öğrencinin genel başarı durumuna ilaveten, derse katılım durumu, ödev sunumundaki başarısı, ders içi tartışmalara katılım gibi unsurlar sınav notunu bir üst düzeye taşıyabilecek kriterlerdir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
e-posta: harun.ozdas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
