Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ NİLHAN KIZILDAĞ |
Dersi Alan Birimler |
Sualtı Arkeolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere deniz araştırmalarında kullanılan yüksek teknolojinin (optik, akustik ve mekanik) tanıtımı ile bu teknolojinin sualtı arkeolojisinde uygulama yöntemlerini sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ballard, R.D. Archaeological Oceanography. Princeton University Press, 2008. 283 s. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler: Teorik bilgilerin aktarılacağı derste, ilgili konular örneklerle önemli derecede irdelenecektir. Antik çağda batmış gemilerin tespit edilmesinde kullanılan jeofiziksel yöntemler anlatılırken, jeofiziğin matematiksel kuramlarından ziyade, kullanılan akustik cihazların temel prensipleri ve arama metotları üzerinde durulacaktır. Öğrenci, haftalık ders programı ile ilişkili olarak güncel araştırma makalelerini okumakla sorumlu olacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Sınavlar sonucunda öğrencinin genel başarı durumuna ilaveten, derse katılım durumu, ödev sunumundaki başarısı, ders içi tartışmalara katılım, sınav notunu bir üst düzeye taşıyabilecek kriterlerdir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|