Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ NİLHAN KIZILDAĞ |
Dersi Alan Birimler |
Sualtı Arkeolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere antik çağlarda liman yapım teknolojilerini, sualtı inşa tekniklerini, limanlarla şehir arasındaki ilişkiyi, liman kentlerinin ortaya çıkışını ve araştırmada kullanılan teknik ve yöntemleri sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. N.C.Flemming. Cities in the Sea. An exploration of ancient citiesbeneath the Mediterranean. London, 1972. 211 p. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Dersler: Teorik bilgilerin aktarılacağı derste, ilgili konular örneklerle önemli derecede irdelenecektir. Eski çağ liman yapım teknolojileri anlatılırken matematiksel hesaplamalardan ziyade, kullanılan teknikler ve malzemeler üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, haftalık ders programına paralel olarak ilgili güncel bilimsel makaleleri okumakla sorumlu olacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Sınavlar sonucunda öğrencinin genel başarı durumuna ilaveten, derse katılım durumu ve ders içi tartışmalarda etkin rol almak, sınav notunu bir üst düzeye taşıyabilecek kriterlerdir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|