DERS ADI

: Kıyı Bölgesi Projeleri Çevresel Etki Değerlendirmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CZM 5012 Kıyı Bölgesi Projeleri Çevresel Etki Değerlendirmesi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL

Dersi Alan Birimler

Kıyı Bölgesi Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders, öğrencilere kıyı alanlarında çevre etki değerlendirmesi ile ilgili güncel fikirler ve yaklaşımlar hakkında, özellikle proje planlama aşamasına veya tamamlanmış projelerin değerlendirilmesi ağırlık verilerek, kapsamlı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Ekolojik, ekonomik, sosyal ve politik boyutları ile ÇED ile ilgili tüm konuları kapsamaktadır. Deniz Bilimleri'nin çevre etki değerlendirme çalışmalarına sunabileceği olanak ve katkılara özel bir ağırlık verilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kıyısal ekoloji dinamikleri üzerine bir bakış açısı
2   Ekosistem öğesi olarak insan
3   Kıyı alanları ihtiyacı ve kullanımı
4   Güç Kaynağı-Baskı-Durum-Etki-Tepki (GBDET) kavramını anlamak
5   Çevre etki değerlendirmesi planlamasının avantaj ve dezavantajları
6   Political approach versus ecological approach

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kıyısal Ekolojisi I: Öğeler ve Yapı
2 Kıyısal Ekolojisi II: Süreçler
3 İnsanın ve kıyı alanlarının ekolojik rolü
4 GBDET kavramının tanımı
5 GBDET yapısal çerçevesi
6 Vize sınavı
7 ÇED Metodolojisi I
8 ÇED Metodolojisi II
9 Bir ÇED projesinin planlanması I
10 Bir ÇED projesinin planlanması II
11 Paydaş katılımının anlamı
12 Politik yaklaşıma karşı ekolojik yaklaşım I
13 Politik yaklaşıma karşı ekolojik yaklaşım II
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Donnelly, A., Dalal-Clayton, B. and Hughes, R. 1998. A Directory of Impact Assessment Guidelines. International Institute for Environment and Development, Russell Press, Nottingham, 211p, ISBN: 1 899825 11 8
Kristensen, P 2004. DPSIR Framework. European Topic Center on Water, European Environment Agency, 10p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konu anlatımları ve proje hazırlanması şeklinde tasarlanmıştır. Dersler en yaygın yöntemler ve bunların dayandığı teori ve yaklaşımları içermektedir. Bütünleşik kıyı alanları yönetimi kavramı dersin temel felsefesini oluşturmaktadır. Dönem boyunca, öğrenciler verilen bilgi ve veriler temelinde kıyı alanlarıyla ilgil bir ÇED projesi gelistirmekten sorumludurlar. Tamamlanan projeler dönem sonunda sınıfa tartışmak üzere sunulmalıdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 ARS ARASINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 13 3 39
Vize sınavı hazırlığı 1 12 12
Final sınavı hazırlığı 1 24 24
Proje hazırlığı 1 48 48
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14455543543
ÖK.24453543533
ÖK.35554553533
ÖK.45555553533
ÖK.55555553533
ÖK.65555553533