DERS ADI

: Küçük Teknelerde Özel Tasarım Konuları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
NAV 5053 Küçük Teknelerde Özel Tasarım Konuları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERKİN ALTUNSARAY

Dersi Alan Birimler

Gemi İnşaatı Yüksek Lisans
Gemi İnşaatı Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin küçük teknelerin tasarımı ve imalatını endüstriden gelen farklı bakış açılarıyla görmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küçük teknelerin farklı bilgi ve uzmanlık alanları açısından tasarım yöntemlerine aşina olmak.
2   Tekne tasarımıyla ilgili bir yazılımı anlamak.
3   Küçük teknelerin üretim yöntemlerini ve malzemelerini öğrenmek.
4   Küçük teknelerde hidrostatik, stabilite, hız ve güç kavramlarını anlamak.
5   Küçük tekne endüstrisinin segmentlerini tanıyarak terminolojisini öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: teknelerin sınıflandırılması ve ödevlerin dağıtılması.
2 Tekne formunun tanıtılması.
3 Bilgisayar destekli tasarım ile tekne formunun çizimi.
4 Hidrostatik ve stabilite analizleri.
5 İç mekan malzemeleri ve tasarımı.
6 Küçük teknelerin tasarımında görselleştirme.
7 Ara sınav.
8 Teknik mevzuat ve standartlar.
9 Yapısal elemanlar ve boyutlandırma.
10 Üretim yöntemleri ve tekne yapım malzemeleri: ahşap, çelik, alüminyum ve ETP.
11 Direnç ve sevk, makine gücü kestirimi.
12 Bakım ve onarım.
13 Boyama uygulamaları.
14 Isıl Konfor

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Shenoi, R.A. and Wellicome, J.F., Composite Materials in Maritime Structures (Fundamental Aspects), Volume-I, Cambridge University Press, NY, 1993.
2- Shenoi, R.A. and Wellicome, J.F., Composite Materials in Maritime Structures (Practical Considerations), Volume-II, Cambridge University Press, NY, 1993.
3- Du Plessis, H., Fiberglass boats, 3th Edition, International Marine / Mc Graw Hill, 1996.
4- Scot R. J., Fiberglass Boat Design and Construction, SNAME, New Jersey, 1996.
5- Gerr,D., The Elements of Boat Strength: For Builders, Designers, and Owners, 1999.
6- Larsson,L. and Eliasson,E., Principles of Yacht Design, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim; dersler, uygulamalar ve zorunlu bir bilgisayar destekli ödev, vize ve final sınavı ile yapılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ARS ARASINAV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunluluğu: Öğrenicinin her derse katılımı beklemekle birlikte, devam zorunluluğu %70'dir. Her dersin başlangıcında yoklama alınacaktır. Kopya: Kopya ve intihal ilgili disiplin kurullarına sevk edilecektir. Kopya ve intihalin tespiti halinde ilgili sınav veya ödevin sıfır olarak notlanacağı ve dersten kalınacağının bilinmesi gereklidir. Geç Ödev Teslimi: Ödev teslimleri dersin başında gerçekleşir. Geç ödev teslimleri kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
Haydar Aliyev Blv. 32, İnciraltı (35340) İzmir / Türkiye
Telefon: +90.232.278 5565, 278 6515 (116-dahili)
Faks: +90.232.278 5082

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555554555
ÖK.255555554555
ÖK.355555554555
ÖK.455555554555
ÖK.555555554555