Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Kimyası Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kimyasal oşinografiye giriştir. Ortam modelleri, ve kalış zamanı, deniz suyunun esas iyon kompozisyonunu, okyanusa nehir yoluyla giriş çıkışları, ve deniz tabanını açıklar. Okyanustaki su ve sediment arasındaki biyojeokimyasal döngünün; formasyon, taşınım ve partiküllerin parçalanmasını ve bu etkilerin denizsuyunun kompozisyonunun anlaşılmasında rol alır. Karbon, azot, fosfor, oksijen ve kükürt döngüleri. İnsan kökenli karbon dioksitin okyanuslar tarafından alınması. Derslerde öğrencilerin hazırladıkları sunumların ve son çıkan yayınların tartışması da yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1 - Tracers in the sea, W.S. Broecker and T.-H. Peng, Eldigio Press, N.Y. , 1982. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, tartışma, takım/grup çalışması, sunum. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dersler, tartışma, takım/grup çalışması, sunum, alan ve laboratuvar çalışması. |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav (40%), Final sınavı (60%) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere 70% katılım zorunluluğu olup, katılım ile ilgili bilgilere fen bilimleri enstitüsünün internet sitesinden edinilebilir: www.fbe.deu.edu.tr |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Abdelouahab Chouikhi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı günü 14:00-16:00 arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|