DERS ADI

: Balik Larval Ekolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CDK 6025 Balik Larval Ekolojisi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. KEMAL CAN BİZSEL

Dersi Alan Birimler

Canlı Deniz Kaynakları Doktora
Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, tek bir balıktan balık topluluklarına kadar uzanan bir bakış açısıyla, balıklarda beslenme biyolojisi ve ekolojisi konularını, besin arama-beslenmeyle ilgili yapılmış araştırmalar üzerinde de durarak ayrıntılı olarak incelemektir. Trofik düzeyler, ideal beslenme teorisi, çeşitli morfolojik adaptasyonlar, beslenmedeki farklılıklar, besin paylaşımı, besin kompozisyonundaki değişimler, besin tüketim miktarını ölçmek için geliştirilmiş modeller dersin bazı temel konularını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   gonad oluşumu
2   Balık üreme ürünlerinin özellikleri
3   Balık yavrularını etkileyen faktörler
4   Endojen besleme süresi
5   Karışık besleme süresi
6   Erken dışsal besleme dönemi
7   Su kültüründe balık larvalarını besleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Balık üretimine giriş
2 gonad oluşumu
3 Balık üreme ürünleri özellikleri: Enerji içeriği ve olgun yumurta bileşimi
4 Balık üreme ürünleri özellikleri: balık yavrularını etkileyen faktörler
5 Sunum
6 Endojen besleme süresi: Gelişim ve yumurta emilimi
7 Endojen besleme süresi: Büyüme, metabolizma ve enerji
8 Karışık beslenme süresi
9 Erken dışsal besleme dönemi: Kalkınma ve besleme
10 Erken dışsal beslenme dönemi: Gelişim ve besleme
11 Sunum II
12 Su ürünleri yetiştiriciliğinde balık larvalarının beslenmesi : etkilerin değerlendirilmesi
13 Yetiştiricilikte balık larvalarının beslenmesi: Canlı yemler ve formüle yemler
14 Balık larva ekolojisi ve balık populasyon dinamiği üzerine açıklamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kamler, E. (1995). Early life history of fishes, Chapman and Hall, Fish and Fisheries Series 4, 267p.
Pitcher, T. J. and P.J.B. Hart (1982). Fisheries Ecology, Croom Helm, 414p

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anatomik çizimler ile zenginleştirilmiş teorik biçime dayanmaktadır.Öğrenciler dönem boyunca verilen ilgili konularda iki sunum hazırlamakla yükümlüdür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN 1 SUNUM 1
2 SUN 2 SUNUM 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN 1 * 0.20 + SUN 2 * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.bizsel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Sunum Hazırlama 2 30 60
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.133431112
ÖK.233341112
ÖK.342441113
ÖK.442441113
ÖK.542441113
ÖK.643451113
ÖK.732451113