DERS ADI

: Akuakültür Teknolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CDK 6004 Akuakültür Teknolojisi SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜZEL YÜCEL GİER

Dersi Alan Birimler

Canlı Deniz Kaynakları Doktora
Canlı Deniz Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Balık ve diğer su ürünlerinin dünya gıda ihtiyacını karşılamasında çok önemli bir yeri vardır. Bu ihtiyacı sadece avcılık yöntemi ile sağlamak mümkün olmamaktadır. Akuakültür artan dünya nüfusunun gıda güvenliğini sağlamada önemli bir çözüm yolu olarak gözükmektedir. Akuakültür teknoloji dersi bu konudaki gelişmeleri teknik, tür çeşitliliği, üretim sistemleri, çevre ilişkisi ve yönetim başlıkları altında vermeyi amaçlamıştır. Dersin kapsamında küçük ölçekli çiftliklerden daha büyük ölçekli çiftliklere uzanan üretim modellerinin avantajları ve dezavantajları incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mevcut yetiştirici çiftliklerinin teknolojilerinin gelişimi ve modernizasyonu konularında bilgi sahibi olmasını
2   Yeni alternatif türlerin üretilmesinde teknoloji ve biyoloji işbirliğinin gösterilerek disiplinler arası çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmasını,
3   Çiftliklerin kurulmasında, yer seçiminden başlayarak, tesislerin inşası, türlerin biyolojisi, ekolojisi, ekonomik verimlilik gibi farklı konuları içermesi nedeniyle öğrencilerin bakış açılarının genişlemesinin sağlanması
4   Balık çiftliklerinin tesisi,işletilmesine yönelik bir çok sektör faaliyetlerini analiz etme, sorumluluk alma ve karar verme yeteneğini geliştirilmesinin sağlanması
5   Bu derste önerilen üretim modelleri konusunda araştırmalar tasarlanması, bulguların analiz edilmesi ve uygulayabilme donanımına sahip olması
6   Bu ders sürecinde konu ile ilgili farklı projelerinin incelenmesi ile analitik düşünme yeteneklerinin arttırılması
7   Ders sürecince hazırladığı konuları sunarak bilgisini aktarma deneyimini kazanması
8   Konuların işlenmesi sırasında çeşitli yazılı kaynaklardan yararlanırken (örneğin: makale, kitap, proje gibi) bilimsel makale, raporların yazılımları hakkında bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akuakültürün rolü Su ürünleri talebi
2 Akuakültürün Genel Durumu
3 Akuakültür sistemlerinin İşlevleri ve Özellikleri
4 Üretim Sistemleri I Yoğun ve yoğun olmayan yetiştiricilikleri
5 Üretim Sistemleri II Kıyı ve açık deniz yetiştiriciliği
6 Kapalı ve raceway tank sistemleri
7 Balık çiftliği ziyareti
8 Ara sınav
9 Tür çeşitliliği
10 Akuakültürde kullanılan ekipmanlar
11 Atık kontrolu sistemleri
12 Çevre konusu
13 Yetiştiri Çiftliği Fizibilite Etüdü devam ( Tesislerin Yapım Tekniği ve fiyatlandırılması, Rantabilite Hesabı, Yatırımın Geri Dönüş süresinin hesaplanması) Yetiştiri Çiftliği Fizibilite Etüdü
14 Derse ilişkin genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aquaculture Production Systems Edited by James H.Tidwell. Wiley-Blackwell,2012.

Guide for the Sustainable Development of Mediterranean Aquaculture: Aquaculture Site Selection and Management. (Prepared by IUCN, FEAP, the Spanish of Agriculture with the participation of all workshop participants, Dr. Yucel-Gier, G, IUCN,302. pages. 2009.

Recirculating Aquaculture M.B.Timmons and J.M.Ebeling . Publisher:Cayuga Aqua,2007.

Guide for the Sustainable Development of Mediterranean Aquaculture: Interaction between Aquaculture and the Environment.(Prepared by IUCN, FEAP, the Spanish of Agriculture with the participation of all workshop participants, Dr. Yucel-Gier, G, IUCN,.109 pages, 2007.

Cage Aquaculture, M.Beveridge. Blackwell Publishing, 2004.

Deniz Canlı Kaynakları Yetiştirme Teknikleri, Benli,H.A. ve O . Uçal. Bodrum Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü, Seri A,No: 3 Ankara,p.105, 1990.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konular kısa sunumlarla ve tartışma ile aktif katılımlı şekilde işlenecektir. Çiftlik ziyareti yapılarak farklı uygulamalar konusunda bilgi sahibi olacaktır. Öğrencilerin derslere düzenli bir şekilde devam etmeleri derslerde kendi sunumlarını hazırlamaları beklenmektedir. Değerlendirmelerde bu hazırlıklar dikkate alınmaktadır. Ara sınav ve yıl sonu sınavları da değerlendirmeleri belirtilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS + PRJ/2 * 0.50 + YSN * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS + PRJ/2 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilicektir.
Ara sınav (% 50)
Final Sınav (%50)
Her sınav, ödev olarak verilen sorular ile sınıfta işlenen derslere ait bilgileri kapsayacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Güzel YÜCEL GIER
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
Haydar Aliyev Bld. No: 100 35340 İnciralti-İzmir/TURKEY
Telefon:0232 278 65 15 -278 65 25/140
Fax: 0232 278 50 82
e-mail: yucel.gier@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı mesai saatleri içinde.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 2 6 12
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize sınavı 1 3 3
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.144454444
ÖK.245555555
ÖK.355554444
ÖK.444444444
ÖK.544454444
ÖK.645555444
ÖK.745555444
ÖK.844444444