Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Aşırı uç şartlarda çalışan malzemelerin tanıtılması birçok farklı konunun ele alınmasını gerektirdiği için oldukça zordur. Bu durum nükleer uygulamalar için de geçerlidir. Bu ders, nükleer santrallere genel bir bakış ile başlayacaktır. Ardından, nükleer tesislerde bileşenlerin yapısal bütünlüğü için önemli malzemeler ve mekanik özellikleri öğrencilere tanıtılacaktır. Daha sonra, radyasyon hasarı ve korozyon gibi çevre etkileri ele alınacaktır. Son olarak, nükleer reaktörler için malzeme seçimi ve yaşam tahmin yöntemleri ele alınacaktır. Ayrıca, her öğrenciden literatürdeki güncel makalelerden işlenen konularla ilgili seminer vermesi istenecek ve bunların değerlendirilmesi öğrencinin başarısını etkileyecektir. Ders boyunca, işlenen konuların ekonomi, çevre ve sağlık üzerine olan etkileri de tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sınavlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sözlü sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1: Sınavlar + Derse katılım (sınıf içi tartışmalar) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yucel.birol@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Monday 11.30- 12.15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|