Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ABDULLAH SEÇGİN |
Dersi Alan Birimler |
Makine Teorisi ve Dinamiği Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders esas olarak akustiğin temel prensiplerine ve sesin havada yayınımına yöneliktir. Derste, öğrenci ses dalga teorisinin matematiksel türetimini, onun iletim, yansıma ve saçılma etkilerini bulabilir. Bir gürültülü makinanın ses gücü, veya özel bir odanın yankı süresinin tesbiti gibi deneysel belirlemelerde bu dersin kapsamındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Beranek, L., Ver, I., Noise and Vibration Control Engineering: Principles and |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bilgisayar ortamında sunumlar yapmak, tahtada matematiksel türetimler yapmak, ölçüm araçlarını kullanarak deneyler yapmak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
DK1: Öğrenci a) karmaşık bir ortamda sesin nasıl yayındığını, b) ses dalgasının arkasındaki matematiksel bağıntıları, c) sesin yapı ile ileşkisinin nasıl olduğunu, en az iki ödev raporu ile gösterecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler derslere katılmak, tüm deney raporlarını ve ödevlerini teslim tarihinden önce iletmek zorundadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd.Doç. Dr. Abdullah Seçgin |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 11:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|