Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET MURAT TOPAÇ |
Dersi Alan Birimler |
Konstrüksiyon ve İmalat Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, ağır ticari taşıtların (kamyon, otobüs, çekici, römork vb.) sınıflandırması, yapı tipleri, kapasite hesaplamaları, dinamik davranışları, şasi ve karoseri tasarımı, güç iletim sistemleri, fren sistemleri, süspansiyon sistemleri, yönlendirme sistemleri gibi konularda temel tasarım bilgileri verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Hoepke E, Breuer S (Hrsg.). Nutzfahrzeugtechnik, 5. vollständig überarbeitete Auflage, Wiesbaden: Vieweg+Teubner GWV Fachverlage GmbH., 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ağır ticari taşıtların teorik tasarım esaslarını içeren dersler, öğrencilere sunum yardımıyla aktarılmaktadır. Ayrıca sınavlardan bir hafta önceki derslerde sayısal problem çözümü yapılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Programa göre 8. ve 14. haftalarda yapılacak olan ara sınavlarda alınacak notların ortalaması yıl içi notunu belirleyecektir. Yıl içi notunun % 50 ile yarıyıl sonu notunun % 50 `si başarı notunu belirleyecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ders kapsamında açıklanan teorik tasarım esasları, iki ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerden derslere aktif katılım göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: murat.topac@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba, 11:30-12:15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|