DERS ADI

: Vakıf Eserleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5086 Vakıf Eserleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Vakıf eserlerine özgü mimari karakteristikleri ve koruma problemlerini öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vakıf sistemi konusundaki tarihsel ve çağdaş olguların çözümlenebilmesi
2   Vakıf eserlerinin karakteristiklerinin açıklanabilmesi
3   Vakıf eserlerine yönelik koruma uygulamalarının irdelenebilmesi
4   Vakıf eserlerinin korunması konusundaki olguların tartışılabilmesi
5   Vakıf eserlerinin korunması konusundaki güncel durumun değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Vakıf eserlerini ilgilendiren kavramlar ve vakıf sisteminin ana hatları
3 Osmanlı dönemi öncesinde vakıf sistemi ve vakıf eserleri
4 Osmanlı döneminde vakıf sistemi ve vakıf eserleri
5 Cumhuriyet döneminde vakıf sistemi ve vakıf eserleri
6 Konuya ilişkin araştırmaların kurgulanması
7 Vakıf eserlerinin koruma süreçlerinin kuram ve mevzuat kapsamında incelenmesi
8 Vakıf eserlerine yönelik koruma uygulamalarının incelenmesi
9 Vakıf eserlerine yönelik koruma uygulamalarının incelenmesi
10 Ara Sınav-Araştırma Makalesi Ara Teslimi
11 Araştırmaların sunulması
12 Araştırmaların sunulması
13 Araştırmaların sunulması
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuran, Abdullah, Mimar Sinan, İstanbul:Hürriyet Vakfı, 1986
Aslanapa, Oktay, Yüzyıllar boyunca Türk Sanatı (14.Yüzyıl), Ankara:MEB Kitapları, 1977
Cezar, Mustafa, Tipik Yapılarıyla Osmanlı Şehirciliğinde Çarşı ve Klasik Dönem İmar Sistemi, İstanbul:Milli Eğitim Basımevi, 1985.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 +ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Araştırma makalesinin son hali final haftasında alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev/Sunum %20 (ÖÇ!, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma Makalesi %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %10

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumu 3 2 6
Haftalık ders öncesi /sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer (Araştırma) 9 2 18
Bireysel ödev hazırlama 1 16 16
Bireysel sunum hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51