DERS ADI

: Restorasyonda Sistem ve Malzeme Seçimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5172 Restorasyonda Sistem ve Malzeme Seçimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı; geleneksel yapım sistemleri ve malzemelerinin çalışılması, restorasyon uygulamalarında sistem ve malzeme seçimi alternatiflerinin araştırılarak, restorasyon uygulama üzerinden tartışılmasıdır. Dersin kapsamı; restorasyon uygulamalarında kullanılan sistem ve malzeme seçeneklerinin tespit edilip, çeşitlendirilerek tartışılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi yapı ve tarihi çevrenin değerlerinin ortaya konulması
2   Geleneksel yapım sistemleri ve malzemelerinin tanımlanması
3   Restorasyon uygulamalarının incelenmesi
4   Restorasyon uygulamalarında kullanılan sistem ve malzeme örneklerinin tanımlanması
5   Tarihi yapının sürdürülebilirliği ve kültürel kimliğini koruyabilmesi bağlamında tartışmalar yapılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamın ortaya konması, dersin işleyişine ilişkin bilgilerin aktarılması
2 Tarihi yapılarda malzeme kullanımının aktarılması
3 Tarihi yapılarda taşıyıcı sistem kullanımının aktarılması
4 Tarihi yapılarda taşıyıcı sistem ve malzeme özelinde detay bilgilerinin aktarılması
5 Çalışma konularının başlıkları ve içeriklerinin tartışılması
6 Restorasyon uygulamalarında kullanılan geleneksel müdahale yöntemlerinin aktarılması
7 Restorasyon uygulamalarında kullanılan geleneksel ve çağdaş müdahale yöntemlerinin aktarılması
8 Restorasyon uygulamalarında kullanılan çağdaş müdahale yöntemlerinin aktarılması
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uluengin, M. B. (2005), Rölöve, YEM, İstanbul.
Uluengin, F., Uluengin, B. Ve Uluengin, M. B. (2001), Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, YEM, İstanbul.
Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM, İstanbul.
Kuban, D. (2000), Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu Kuram ve Uygulama, YEM
Erder, C. (2007), Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ MF, Ankara.
M. Tanaç Zeren,"Adaptive Re-use of Monuments: Restoring Religious Buildings with Different Uses", Journal of Cultural Heritage, 14S(2013)pp.14-19, 2013, Araştırma Makale, AHCI
Ö. Yılmaz Karaman, M. Tanaç Zeren, "Case Study: Examples of Wooden Vernacular Architecture-Turkish Houses in Western Anatolia", YBL Journal of Built Environment, 3/1-2/77-87, 2015, Araştırma Makale, EA




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik ders anlatımı, bireysel araştırma yöntemi ile uygulama örneklerinin tanıtıldığı ve tartışıldığı çalışmalar ile işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 +DKT * 0.10 +YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 +DKT * 0.10 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum+makale teslimi % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )
Katılım % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )

Final (makale teslimi) %40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Bütünleme (makale teslimi) % 40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra bildirilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Uygulama 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Rapor hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.4111111
ÖK.5111