DERS ADI

: Anıtlarda Koruma Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5171 Anıtlarda Koruma Sorunları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi çevreyi oluşturan ve anıt karakteri taşıyan yapı ve yapı gruplarının korunması ve restorasyonu kendine özgü bazı yöntemler içerir. Oldukça yaygın olan geleneksel mimari örneklerine oranla daha az sayıda olan anıtlar özenle korunmalı, özellikle yeniden işlev vermede çok dikkatli olunmalıdır. Anıtların kendi özgün karakterini aşmayacak, ancak onu koruyacak tüm çağdaş olanaklardan yararlanılmalıdır. Dersin amacı yukarıda belirtilen ilkeler çerçevesinde seçilen örnekler ışığında Anıtların korunması ve sorunlarının incelenerek aktarılması, çözüm önerilerinin tartışılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anıt Yapı kavramını tanımlama
2   Koruma değerlerini tanımlama
3   Anıt Yapıların Sistem ve malzeme özelliklerini tanıma
4   Anıt Yapıların Koruma Sorunlarını tanımlama
5   Anıt Yapıların yeniden kullanımlarına yönelik çözüm önerilerini tanımlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamın ortaya konması, dersin işleyişine ilişkin bilgilerin aktarılması
2 Tarihi Çevre Kavramı, Tarihi Çevrenin bileşenlerinin aktarılması
3 Anıt yapı kavramı, koruma statüsünün tartışılması
4 Anıt Yapıların Koruma Sorunlarının Tartışılması
5 Anıt Yapılarda kullanılan sistem ve malzeme özelliklerinin aktarılması
6 Anıt Yapıların Korunmalarına yönelik müdahale biçimlerinin aktarılması
7 Tarihi yapılarda güçlendirme
8 Tarihi Yapıların Yeniden işlevlendirilmesi
9 Tarihi Yapılarda Çağdaş ek yaklaşımları
10 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
11 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
12 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
13 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
14 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahunbay,Z.(1999). Tarihi Çevrede Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ve uygulama çalışmaları ile tartışma biçiminde işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev Sunumu % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )
Ödev Teslimi % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )

Değerlendirme Kriteri

Ödev Sunumu % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )
Ödev Teslimi % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 )

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

daha sonra belirtilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 2 16
Öğrenci Sunumları 6 2 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.511111