DERS ADI

: Kırsal Mimari Mirasın Korunması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5165 Kırsal Mimari Mirasın Korunması SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜJGAN KARATOSUN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kırsal mimari mirasın korunması konusunda bilinç oluşturmaktır. Mevcut kültürel miras stoğunun önemli bir bölümünü oluşturan kırsal mimari miras alanlarının, koruma sorunları bağlamında tartışılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1: Kırsal, kırsal mimari ve kırsal mimari miras alanı kavramını anlatabilme
2   ÖÇ2: Kırsal sit kavramını anlatabilme
3   ÖÇ3: Kırsal mimarı mirasın koruma sorunlarını tartışabilme
4   ÖÇ4: Kırsal sit alanlarında koruma sorunlarını tartışabilme
5   ÖÇ5: Kırsal mimari mirasın korunması konusunda öneriler geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta-Dersin amaç, kapsam ve işleyiş yönteminin aktarılması
2 2. hafta-Kırsal ve kırsal mimari kavramlarının tanıtılması
3 3. hafta-Kırsal mimari miras kavramının tanıtılması
4 4. hafta-Koruma mevzuatı ve kırsal sit kavramlarının tartışılması
5 5. hafta-Kırsal mimari mirasın koruma sorunlarının irdelenmesi
6 6. hafta-Kırsal mimari mirasın koruma sorunlarının irdelenmesi
7 7. hafta-Araştırma konularının belirlenmesi
8 8. hafta-Yurtdışından kırsal koruma uygulamalarının irdelenmesi
9 9. hafta-Yurtdışından kırsal koruma uygulamalarının irdelenmesi
10 10. hafta-Türkiye den kırsal koruma uygulamalarının irdelenmesi
11 11. hafta-Türkiye den kırsal koruma uygulamalarının irdelenmesi
12 12. hafta-Öğrenci Sunumları
13 13. hafta-Öğrenci Sunumları
14 14.hafta-Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kırsal Mimarlık Mirasının Korunması: Türkiye'den ve Dünya'dan Örnekler, (ed.): Eyüpgiller K.K., Eres Z., Bilge A.C., Çinko M.A., Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2016

Referanslar:
Ahunbay, Z. (2004) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yapı-Endüstri Merkezi Yapı Yayın No:28, İstanbul
Asquith, L. And Vellinga, M. (ed.) (2006), Vernacular Architecture in the Twenty-First Century Theory, education and practice, Taylor&Francis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, kavramsal tartışmalar, öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum %40 (ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ 5)
Derse Katılım %10 (ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5)
Final Sınavı %50 (ÖÇ2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.51