DERS ADI

: İnsan-Mekan İlişkisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5122 İnsan-Mekan İlişkisi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİKMET GÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin kendisi tarafından belirlenecek ve tartışma sonucunda kesinleştirilecek bir konuyu incelemesi, araştırması ve yazılı bir metne dönüştürülmesi öngörülmektedir. Çalışmalar mekân anlatımları yoğun olan bir roman üzerinden de sürdürülebilmektedir. Yukarıda da belirtildiği gibi, konu önerisi ilke olarak öğrenciye aittir ve serbesttir. Ders ağırlıklı olarak seminer biçiminde yürütülmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan-mekân arasındaki ilişkiyi başka bir alan üzerinden okuyabilme
2   Mimarlık ve edebiyat ilişkisi üzerine analiz yapabilme
3   Edebi metinlere mimari açıdan bakabilme
4   Yazılı örneklerden yararlanma becerisini geliştirme
5   Seçilen bir konuya yönelik bireysel araştırma yapma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacının açıklanması Konu seçimi için ön görüşmeler, öneriler
2 Önerilen metinlerin uygunluğunun tartışılması, varsa yapılması gereken değişikler
3 Metin seçimi ile ilgili tartışmaların devamı ve sonuçlandırılması
4 Her öğrencinin çalışmasına nasıl yaklaşacağına, kullanacağı yönteme ve kaynaklara ilişkin yazılı özet bilgi vermesi
5 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
6 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
7 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
8 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
9 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
10 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
11 Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar, vardıkları aşamalara ilişkin anlatımlar Eleştiriler, tartışmalar
12 Öğrencilerin çalışmalarının sonucunu yazılı ve sözlü olarak bildiri biçiminde sunmaları
13 Öğrencilerin çalışmalarının sonucunu yazılı ve sözlü olarak bildiri biçiminde sunmaları
14 Öğrencilerin çalışmalarının sonucunu yazılı ve sözlü olarak bildiri biçiminde sunmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dönem içinde duyurulacaktır.
Ana kaynak:
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesinin birkaç haftalık açıklamalarından sonra, seçilen roman ya da romanlar üzerinden okumalar yapılarak saptanan analizler ve değerlendirmeler, öğrenciler tarafından sunulacak ve tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Okuyabilme, analiz yapabilme, yorumlama final sınavı ile,
Okuyabilme, analiz yapabilme, yorumlama, beceri geliştirme ve araştırma yapma ödev/sunum ile ölçülmektedir.
Ödev/Sunum : % 40
Derse KATILIM:%10
Final Sınavı : % 50
Bütünleme: % 50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hikmet.gokmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra belirtilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 4 2 8
Uygulama 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51