DERS ADI

: İleri Mimari Tasarım - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5114 İleri Mimari Tasarım - II ZORUNLU 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TUTKU DİDEM ALTUN

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Doktora
Bina Bilgisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasarım stüdyosu mimari tasarımı bir analiz ortamı olarak değerlendirmekte, analizin sonuçlarına duyarlı yeni mimari fikirler geliştirmeyi hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mevcut kurumsal ve sosyal dinamikleri analiz edebilecekler.
2   Ortak temalar inşa edebilecekler.
3   Mimari fikirleri ve tasarım niyetlerini değerlendirebilecekler.
4   Durumun gerektirdiği fikirleri geliştirebilecekler.
5   Bireysel olduğu kadar takım içinde çalışma becerisi gösterebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pandemekan Atölyeleri Üzerinden Tartışmalar
2 Pandemekan Atölyeleri Üzerinden Tartışmalar
3 Pandemekan Atölyeleri Üzerinden Tartışmalar
4 Arazi Analizi ve Konsept Tartışmaları
5 Arazi Analizi ve Konsept Tartışmaları
6 Proje Kritikleri
7 Proje Kritikleri
8 Proje Kritikleri
9 Ara Jüri (İzmir Kentinde Pandeminin Mekansal Yansımaları ve Çözümlemeleri Poster Sunumu)
10 Proje Kritikleri (Projenin geliştirilmesi ve detaylandırılması)
11 Proje Kritikleri (Projenin geliştirilmesi ve detaylandırılması)
12 Proje Kritikleri (Projenin geliştirilmesi ve detaylandırılması)
13 Revizyonlar
14 Sunum teknikleri
15 Final Jürisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

https://pandemekan.wixsite.com/pandemekan

Videolar:
https://acikradyo.com.tr/acik-mimarlik/salginlar-19-yuzyildan-bugune-kentlerin-planlamasini-nasil-degistirdi
https://acikradyo.com.tr/acik-mimarlik/salginlar-kentlerin-planlamasini-nasil-degistirdi-gizem-kiygi-ile-soylesi
https://acikradyo.com.tr/bir-umut-mu-koronavirus-kuresel-salginlar-ve-mimarlik
https://www.youtube.com/channel/UC_uIp6Hlbieier-42bjqGyA
https://www.youtube.com/watch v=VdurfcPA8TA
Sunumlar:
Ege Mimarlık Temas Atölyelerinden / Pandeminin Mimarlık Pratiklerine Etkileri_Y.Mimar F.Ural

Araştırma Yöntemi / Kaynaklar:
Ortak Dosya üzerinden gruplamalar ve görev paylaşımı
https://drive.google.com/drive/folders/10ot6rhpkqLn-6MM0pCXH5643O8x03a5m usp=sharing
İlgili Linkler:
https://archinect.com/features/article/150191694/introducing-archinect-s-covid-19-guide-for-architects-designers utm_source=Archinect+Daily&utm_campaign=6458abc521-EMAIL_CAMPAIGN_2020_04_03_10_22&utm_medium=email&utm_term=0_8f7bd1b167-6458abc521-353369
https://padlet.com/herkesicinmimarlik/karantinadansesler
https://www.dezeen.com/2020/05/29/mass-design-strategies-restaurants-in-response-to-coronavirus/ li_source=LI&li_medium=bottom_block_1
https://www.dezeen.com/2020/04/03/shift-architecture-urbanism-designs-social-distancing-into-the-food-market/ li_source=LI&li_medium=bottom_block_1
https://www.dezeen.com/2020/05/14/weston-williamson-social-distancing-office/ li_source=LI&li_medium=bottom_block_1
https://www.dezeen.com/2020/06/26/outdoor-spaces-social-distancing-coronavirus/ li_source=LI&li_medium=bottom_block_1
https://www.dezeen.com/2020/06/04/future-home-form-follows-infection-coronavirus-michelle-ogundehin/ li_source=LI&li_medium=bottom_block_1




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel ve grup kritikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Proje : % 100
(ÖÇ1, ÖÇ3, ÖÇ5, ÖÇ7, ÖÇ10)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr Didem Altun 0 232 301 84 82 didem.akyol@deu.edu.tr
Doç. Dr. Deniz Dokgöz 0 232 301 84 88 deniz.dokgoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 4 40
Ders anlatımı 10 2 20
Teknik gezi 2 6 12
Teknik gezi 2 10 20
Kavram jürisine hazırlık 1 40 40
Sunum hazırlama 1 20 20
tasarım projesi 1 90 90
Kavram jürisi 1 6 6
Final jürisi 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 254

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51