DERS ADI

: Superiletkenlik - I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 5011 Superiletkenlik - I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KEMAL KOCABAŞ

Dersi Alan Birimler

Fizik Yüksek Lisans
Fizik Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı fizik lisans öğrencilerini elektriksel iletkenlik ve süperiletkenlik kavramlarını, Süperiletkenlerin tarihsel gelişimini, süperiletkenlerin temel özelliklerini, manyetik alanın süperiletkenliğe etkisini, süperiletkenlik teorilerini kavrayabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Süperiletkenlikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Süperiletkenliğin teorilerini kavrayabilme
3   I. ve II. tip süperiletkenleri kavrayabilme
4   Süperiletkenliğin tarihsel gelişimini kavrayabilme
5   Süperiletkenliğin uygulama alanlarını kavrayabilme
6   Süperiletkenlerin temel özelliklerini ve iletkenlik kavramını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kristal yapıların temel özellikleri
2 İletkenlik Teorilerine Giriş
3 Elektriksel iletkenliğin temel özellikleri ve büyüklükleri
4 Süperiletkenliğin keşfi ve tarihçesi
5 Meissner Olayı
6 Klasik London Teorisi ve nüfuz derinliği
7 Arasınav -I
8 Süperiletkenliğin Manyetik Özellikleri
9 I. ve II. Tip Süperiletkenler ve Özellikleri
10 Eşuyum Uzunluğu ve Ginzburg-Landau Paremetreleri
11 Süperiletkenliğin Mikroskopik Teorisi: BCS
12 Süperiletkenliğin Termodinamik Özellikleri
13 Josephson Olayı
14 Arasınav -II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Poole C.P., Farach, H.& Creswick, R. J.: Superconductivity, Academic Pres (1995)
2.Micheal Tinkham: Introduction to Superconductivity, McGraw- Hill,Inc, Academic Pres (1995)
3. Lannie K. Tran, New Research on Superconductivity and Magnetism, Nova Science Publishers, (2007)
4. Carl S. Winslow, New Topics in Josephson Junction and Superconductivity Research, Nova Science Publishers, (2007)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Düz Anlatım
2. Soru-yanıt
3. Tartışma
4. Problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin hazırladıkları sunumlar ve projeler ara sınav notuna eklenecektir.
2. Yılsonu sınavı yazılı sınav ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80' ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize veya final sınavı notlarına eklenecektir.
4. Öğretim üyesi süperiletkenlik laboratuarında öğrencilere uygulamaya yönelik deneysel çalışma yaptırır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: kemal.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 7 77
Vize Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1553
ÖK.25553
ÖK.3435
ÖK.44553
ÖK.5553
ÖK.65433