DERS ADI

: Kimyasal Sensörler ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 5062 Kimyasal Sensörler ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Kimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sensör çeşitlerinin öğretilmesi ile öğrencilere kimyasal sensörler konusunda deneyim kazandırılması ve öğrencilerin ileri düzeyde elektroanalitik/kimyasal sensör çalışmalarını planlama ve pratik uygulamalarını yapabilme yetisinin kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin kimyasal sensörlerin karakterizasyonu ve sınıflandırmasını açıklayabilmesi
2   Öğrencilerin kimyasal sensörlerin analitik kimyadaki uygulamaları üzerine tartışabilmesi
3   Öğrencilerin kimyasal sensörlerle ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmesi
4   Öğrencilerin kritik düşünme yeteneği kazanabilmesi
5   Öğrencilerin ilgili literatürü tarayabilmesi ve tartışabilmesi
6   Öğrencilerin kimyasal sensörleri dizayn edebilme yeteneği kazanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyasal sensörlere giriş
2 Kimyasal sensörler ve uygulamaları hakkında literatür taraması
3 Kimyasal sensörler ve uygulamaları hakkında literatür taraması
4 Sensör fiziksel özellikleri-kimyası ve teknolojisi
5 Kimyasal sensörlerin özellikleri, karakterizasyonu ve sınıflandırması
6 Kütle-duyarlı ve termometrik sensörler
7 Kolorimetrik ve elektrokimyasal sensörler
8 Vize sınavı
9 Kimyasal sensör olarak yarı iletken yapılar
10 Sensör dizileri ve mikro total analiz sistemleri
11 Dedektör ve indikatör olarak kimyasal sensörler
12 Karbon nanotüp temelli sensörler ve uygulamaları
13 Kimyasal sensörler ve uygulamalarının genel değerlendirilmesi
14 Kimyasal sensörler ve uygulamalarının genel değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gründler, P. Chemical Sensors: An Introduction for Scientist and Engineers, Springer-Verlag Berlin Heidelberg (2007).
2. Janata, J. Principles of Chemical Sensors (Modern Analytical Chemistry), Springer (1989).
3. Eggins, B.R. Chemical Sensors and Biosensors (Analytical Techniques in the Sciences, Wiley (2002).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, sunum ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, alan çalışması, literatür taraması, sunum, vize sınavı, final sınavı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Buca Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı
e-mail: sibel.kilinc@deu.edu.tr
tel: 0.232.30 12390

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.00-12.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 2 12 24
Alan/saha çalışması 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 14 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555
ÖK.255555555
ÖK.33335333
ÖK.4544545455
ÖK.555545454
ÖK.65445345555