Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. BURCU HÜDAVERDİ |
Dersi Alan Birimler |
Veri Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, modern zaman serileri analizine temel bir giriş sağlayacaktır. Ders, zaman serileri ayrıştırma, düzeltme teknikleri, ARMA / ARIMA modelleri, model tanımlama / tahmin / lineer operatörleri kapsayacaktır. Öğrenciler, zaman serisi verilerinin sistematik desenini tespit etmede bilgi sahibi olacak ve ayrıca bu derste öğrendikleri teknikleri tahmin ve uzun vadeli planlar için uygulayabileceklerdir. Öğrenciler zaman serileri verilerinin hesaplanması, görselleştirilmesi ve analizi için R programını kullanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Paul S.P. Cowpertwait · Andrew V. Metcalfe (2009), Introductory Time Series with R, Springer |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, ders kitabı ve R / Minitab İstatistik paket uygulamaları etrafında teorik kavramları örneklerle açıklamak. Uygulamalar ve örnekler. Anlatım, proje ve sunum. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Proje ve sınavların değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin en az % 70'ine katılım gereklidir ve öğrencinin sorumluluğundadır. Derse katılım ve ödev teslimi zamanında yapılmalıdır. Sunumlarda veya sınavlarda gerçekleşen etik olmayan davranışlar, okul politikasında belirtildiği gibi ele alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Burcu Hüdaverdi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|